onsdag 6 oktober 2010

Vilka dagar ! Wow !






I fredags,1 oktober, hemlig överraskning - anade ingenting men lite tissel fick mig fundera innan..vad som var på gång..
älste sonen Tobias o Annica åkte med oss till Leksand,hm..och gav biljetter - "Grattis mamma i förskott" - blev överraskade! Ja de,Josefin och Sebastian hade lagt ihop till min 50 årspresent och min sambo fick vara med,på..GREASE ! Musikal!
De gjorde en föreställning här,och vi satt på bästa platserna,de dyraste. Så snällt! Tack ungar och Annica ! Visste inte att musikalen gick då!
Var såå bra-musiken och så var det kändisar,roligt..och vi tog vin/öl före. Sambon hade inte varit på någon musikal,så va roligt för honom !
Min son hämtade oss,skjutsade hem oss o bjöd på en öl,och min minste son var hos min dotter,åt och allt tillsammans med sambons son. Tack snälla barn!

Dagen efter var en stor dag för en liten tjej..MY fyllde 5 år! Som hon räknat dagarna till! Prinsessan våran i ny fe klänning m vingar,och hembakt fika och rosa tårta hade min dotter satt fram,var smarrigt! Presenter fick hon,förstås,och grattis och kramar av mormor (mig),gammelmormor,mamma,sina morbröder m fl.
Hungriga beställde vi pizza till
middag och åt där. Mums.

Jag har bakat kanelbullar,så smarriga,mums,och sockerkaka,tigerkaka och småkakor med.

För i måndags åkte vi till min SON,Sebastian,som fyllde år,och jag hade med mig kaffebröd,hembakt,och kaffe.
Tänk,min näst minste är 21 år! Kan inte fatta det. Liten blivit stor. Vuxen. Ja sen några år. Minns de som igår den vackra höstdagen vi åkte in,och jag födde honom,som är störst av mina barn i vikt och längd,helt utan smärtlindring! Duktig! Stolt!
Då en liten (stor) bebis,nu en stilig ung man.
Mormor och morfar och syskonen kom dit- så trevligt! Han har fått det fint,ny soffa. GRATTIS min son! De fyller år 2 och 4 oktober,dotterdotter och sonen.
Sen är det inte många dar tills jag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar