lördag 17 april 2010

Födelsedagar för 2 av barnen och namnsdag för 2,barnbarnen tillbaks

Veckan börja perfekt - i måndags fyllde min ÄLSTA SON år ! Wiie! Min älskade förstfödde,jag kan inte fatta - var det 28 år sen jag blev det underbaraste jag kan bli,MAMMA,och till DIG,först ?
Ja det är det..min underbara,alltid kloka son som syskonen ser upp till. Snäll. Duktig. Erfaren. Våran älskade son och barnens storebror.
För första gången på tjugoåtta år träffades vi inte på den dagen han fyllde (skulle arb)..svårt,konstigt..för mig..men jag ringde honom,skrivit GRATTIS i tidningen och på nätet,pratade med honom på nätet och allting jag kunde..förstås..han skulle arbeta och hade bestämt att vi gratulerar på fredag i stället,samtidigt som min tös.

Barnbarnen kom hem efter en vecka borta(påsklov) och vi fick träffa dem,kramas,vara tillsammans igen - saknat dem !

I torsdags vaknade jag bredvid liten söt son,Oliver,kramade om,sa GRATTIS på namsdagen älskling! Han fick grattis av klassen med i skolan.

Hämtade lilla dotterdotter torsdag på dagis,dotter skulle hämta men hann inte..
Hon väntat och väntat på oss, var ivrig,förväntansfull när vi kom - "mormor! Vi bjuder på fika!"Jaså ? Va ? GÖR ni ? Jo,var bjuda på fika-dag..överraskade!
Var sugen på kaffe,så passade bra,men mest VÄRMDE det mig ända in i hjärtat.. ville så gärna bjuda,väntat,och nu fick hon hälla upp,fika,bjuda,stråålade av glädje lilla näpna My och det var det bästa av allt! Sen fick vi titta i hela hennes pärm med teckningar,bilder,foton på henne på dagis - såå söt,prinsessa var hon ofta i klänning,krona,allt! Prinsessa vill hon bli- sa hon med. HENNES glädje,som blev min..är
vardagsglädje..starkt.

Fredag
Min DOTTER fyllde år,ja inte förrän på eftermiddagen om man ska vara riktigt noga..men sågs före,full fart..och min son kom med kaffebröd till fikat och sen blev det
FIRA TVÅ AV MINA BARN !
Känns härligt!
Vi hade kalaset hos min tös,och hennes bröder kom allihopa,ja säkert ALLIHOPA..fyra..
*kram*
samt vi,mina föräldrar,min farmor m fl..gratulerade mina födelsedagsbarn som fyllde 24 och 28 år och kramades,fikade,så gott,tårtor,kaffebröd..mm
GRATTIS PÅ ER!!
ÄLSKAR ER!!
Efter åkte jag med älste sonen hem,och tackade dem
sen åt vi kebab och pizza på kvällen..
var länge sen,minste sonen sa att han inte skulle äta det på tre veckor senast och det klarade han bra..berömde honom.

Idag var vi bjudan på trerätters middag hos svärmor.
Mums. Hemlagat,trevligt,duk.Sonen och min dotterson var med,lekte ute och åt riktigt bra.
Hem,sonen,20 hemma,lagade mat till honom och sen var det myskväll framför tv n med sambon,sonen,dottersonen som sover här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar