fredag 23 april 2010

Tid tillsammans, tandläkarbesök,fika och nya kompisar

I måndags hämtade vi sonen,9 ½ i skolan,fick äta först i matsalen,kyckling i sötsur sås,couscous,ris,skinkgratäng och de snälla mattanterna sa att VI,mamma och pappa,fick ta mat vi med - jag sa vi skulle hämta,inte varit med i skolan,men vi fick ta..och det var så gott!
Sen - första lagningen för sonen,som var nyfiken,frågade,kollade in allt och fick bedövning,han var så duktig!
Imponerade. Stolta!
Tandläkaren sa likadant.
Sen skolan igen och sonen var glad att han HANN MED RAST- wiie! - och sprang iväg.

Onsdag lagade jag kycklingfilee´r med ris och sås och åt med söner,barnbarn,dotter och sen
kom mormor och morfar - ville träffa barnen,och vi åkte och inhandlade fikabröd morfar,S och jag , smaskigt med kakor,cocosbollar, och munkar till kaffet.

Sen var JAG till tandhygienisten..oroat mig,..dyrt..men
hon tog sig tid,röntgade,kikade,undersökte , gjorde rent -
och - överraskad fick betala 300 kr mindre,två rabatter (!)jag hade att utnyttja..blev mindre än vi trott..köpte lite tandhygienartiklar med,blev 500 kr med det, billigt.

Fotbollsträning med sonen ute med tränare , de är många pojkar som spelar,roligt,han älskar att spela fotboll och trivs.SÅ ROLIGT att han hittat en sport han vill spela!
Toppen!
Pratade med en mamma under tiden.

Idag var det skola för sonen,9 och efter den lek med klasskompisar och arbete för sonen,20 och arbete för sambon..vi åt lite,sen fick Oliver sova hos Adam tillsammans med Hannes - spännande! Han var ivrig,duschade,vi packade lite och så åkte han.

Ensam hemma.
Dator. Trist.
Musik - som blir livräddare för mig..sen kom tårarna,rann..saknaden,sorgen..tänkte på min älskade,saknade son Emil..tårar..ingen förstår nog HUR man saknar honom,så förtvivlat! Älskar honom på samma sätt som man saknar,lika starkt..Omöjligt förklara så andra förstår. Tomt hål i hjärtat.Tomt..

Behöver tänka,gråta.. Kommer när det vill ut. Lättast när jag är ensam.
Tittade på foton på honom,pratade till honom,snörvlade. Fattar inte..det gör man nog aldrig HUR ? - vi lever i sån smärta,varje dag.. ja,de ÄR så,obegripligt,men vårt liv och verkligheten för oss....
kramade om honom,i tankarna och med riktiga famntag som han stog framför mig..och det gjorde han..såg honom ju,inom mig..
Älskade unge man. Min son.Bror till fyra syskon. Älskad. Saknad. Omtyckt.
Älskar dig.
Älskar er allihopa.

1 kommentar: