söndag 8 augusti 2010

Ny härligt skön kryssning och barnbarnen sovit här efter den hela helgen..






Härlig morgon..sen kaffe,packa klart och bil till buss,buss till båt och aahh - ääntligen iväg igen !
Njuter..ut på däck,i hamn,sol,ser Gröna Lund och båtar och en barndrink och varsin öl...häärligt,innan hytten och sen maten - buffe´n..mm..såå GOTT! Allting..och oxfile´..potatisgratäng m m..smäälte i mun..mm..
Efter - shopping ! Blev en TILL parfym,Hugo Boss den här gången,samt 3 viner,godis m m.
Kikade runt,underhållning på däck - sommarkväll,häärligt,och sen blev det karaoke (vlll sjunga men vågade inte nu) och sist disco - dansade lite med sonen,han gillar låtarna..
Sov ok,lite sena ner till frukostbuffe´n efter allihopa va klara.
Sonen älskar frukosten !
Vi tog kaffe,juicer,yoghurt,musli,aprikoser,smörgåsar,frukt m m.

Sen var vi och BADADE allihopa - JAG med ! Första gången jag badade där,till sonens förtjuuusning ! Roligt !
Simmade i poolen o njöt tillsammans i bubbelpoolen m flera..och under öppen himmel,de hade tagit bort taket..härligt.

Sen shoppade vi lite igen,lyssnade på underhållning och åt ute på däck,megastora hamburgare m strips,öl och läsk.
Sist ett fint,fylligt glas rött vin och en drink "Big Apple" i paradis beach baren..innan packning och hemresa..

Josefin,min dotter,hämtade upp oss med sina barn,såå glada,ivrigt ville de berätta -
de hade fått en kattunge!
Mååste ju bara se den,så vi var och såg den,stolta var Theodor och My, så söta.

Sen tog vi över barnbarnen - de sov hos oss fredag-söndag,för min dotter var på Hammerfall,Mötley Crue,Alice Cooper i Stockholm igår !
Häftigt! Alice Cooper såg vi 2007 i hemstaden! Hammerfall har vi sett 2 gånger,M C k u n d e vi sett..förra året i hemstaden..men visste inte hur bra de var d å ,så blev inget..
Idag har vi bjudit på kaffe här,min bror,min farmor,mina föräldrar kom,glada träffa sonen,dottern,mig,barnbarnen..sen åkte vi med dotterdotter till min ääälskade,saknade son efter..kärlek..svårt..men kändes bra vi kunde åka till honom med..älskade unga man..min son,barnens bror,barnbarnens morbror..VÅR EMIL - alltid älskad,saknad, han är en del av oss,vi en del av
honom..för alltid..det kan inget avstånd ändra på..

3 kommentarer:

  1. Åhh vad härligt ni haft det,syns att ni myser när jag ser bilderna.Hoppas Josefin haft det bra i stockholm,jag hade gärna sett alla dom grupperna live.Kram <3

    SvaraRadera
  2. Sååå mysigt! :O) Fina kort ni tog! Har ni en digitalkamera nu?

    Kramisar från Amerikat!

    SvaraRadera
  3. Hej
    ja vi har njuuutit av kryssningen den här gången,verkligt mkt !
    Visst har det blivit bra foton !
    Ja vi har köpt en digitalkamera !
    Äntligen..ha ha men behövs hjälp att lägga in foton,jag kan inte det (än)..

    SvaraRadera