söndag 5 december 2010

Vintern här! Tomteland igen efter tjugo år!
















Snön tidig i år. Härligt. Knarrar när man går,gnistrar så vackert.

Igår var vi till TOMTELAND !

Såå vackra utsikter hela vägen,varenda träd,allting
i vitt.. frost.. det är såå vackert! Min dotter tycker likadant.
Väl framme fick vi underhållning av "mössen" och My fick dansa, sjöng julsånger och vi fick varm glögg - smaka underbart gott och värmde oss.
Sen gick vi runt,såg troll,stugor,granar tätt.. skog,och sjön var vit av is.
Tomtens Verkstad och husen runtikring var där som för 20 år sen då jag var där första gången,1990,med mina då fyra barn som då var 9 månader - 8 år. Sommar var det då vi var dit.

Nu,20 år senare,med min minste son,10, där för första gången tillsammans med sin syster,(då 4),nu 24 och hennes barn,7 och 5 år.
De fick sitta i tomtens släde,som de gjorde då, och barnbarnen åkte släde efter renen som var så vacker m frost på sin nos och stora ståtliga horn..
pysslade ,handla godis,såg Tomtens Julparad med levande julgran,tomtefar,snögubbe m m i och så fick vi se och lyssna på
ARNE WAISE ! Wiie!
Jag,sonen,sambon såg när han berättade om sina jular i tv tillsammans med tomtefar och
efter gick han men vi RÅKA gå där han gick och sen KOM han UT PRECIS då!
Jag blev glad och han öppnade armarnaoch log mot oss så jag kramade om honom riktigt, stog nära och pratade med MR JUL och sambon tog foton på oss tillsammans med Arne Waise.
Så roligt! Lyckat.
Sen åkte vi och åt på Mc Donalds när vi frusna om våra fötter och nöjda med vårt besök lämna Tomteland i rätt tid
före JUL.

Barnbarnen sov hos oss sen och vi myste framför tv´n.

Idag var vi till min saknade,älskade son med varmt ljus
..snön låg vit överallt och det var vackert..men smärtsamt..min lilla dotterdotter och min dotter satte ljus hos Emil..
jag ritade ett hjärta i snön där och tryckte mitt handavtryck som en hälsning från mig..
Sen idag blev det
kaffe och gratulerade min pappa på födelsedagen. Trevligt!
Min älste son,dotter,minste son,mina barnbarn,min farmor och partners var dit.. Tårtan mamma gjort var så go,saftigmed massa vispgrädde! Barnen lekte och vi prata,hade trevligt.
Pappas mamma,min farmor,var pigg och gla.

4 kommentarer:

  1. Ja det var super trevligt! =) Passade bra så här innan jul =) Fina kort du tagit, mina vart ju urdåliga, måste sno några av dig sen =)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack gumman
    så roligt åka dit m dig igen efter 20 år med din minsta lillebror som ni fått och dina barn och fler

    starkt

    visst låna du

    SvaraRadera
  3. Jätteroligt på Tomteland! Och ni fick träffa Arne W!!! Häftigt!!! Fina kort :)

    Adventkramar till er!

    SvaraRadera
  4. Så roligt!!!Arne Weise är ju jul!!!Kram <3

    SvaraRadera