måndag 10 januari 2011

Vilket härligt och långt JULLOV ! Nyår och nytt år!














Ja jullov än,men i morgon börjar skolan igen,de gick till 21/12 2010 och börjar tisdag 11/1 2011.Återhämtat,kopplat av,myst massor och upplevt så mkt roligt!
Julafton (blogg senast) och mellandagarna e alltid mysiga,bara vara,ta det lugnt..njuta av julstämning..varandra.
Min bonusson,Johan, 23 i januari,kom till pappa,lillebror och mig redan 29 december,då kom mina föräldrar på julfika,trevligt.

Firade lugnt nyår med Oliver och Johan,var till min älskade,saknade son Emil först m ljus,kärlek,omtanke..mkt tankar..svårt..*älskar*
sen besökte vi farmor med min bror o och kokade kaffe,prata,lekte och farmor blev gla få besök verkligen.
Skjutsade min bror till stan efter. Hem o åt gott,såg på tv m chips,ostbågar och julmust,vin,öl..mysigt..Ut vid tolvslaget o kika på raketer,träffa grannfamiljen och prata,deras son,Johan, är Olivers kompis så blev ute lite innan mer tv o läggdags.

Tog en promenad 1 januari,skönt,och 2 januari bjöd vi hit mamma,pappa,farmor,mina söner, dotter o barnbarnen på helgkaffe m julgran,tända ljus,julfika..trevligt och uppskattat.
Sen arbetade sambon fr 3 januari,vi var hemma jag sonen o bonussonen,sov till 09 och frukost åt oss,sen spel,lek,tv,och kompisar här.

I fredags bjudna på MIDDAG hos sonens farmor,Kjells mamma..såå gott,alltid,och Oliver fick ge henne julklappen
ett nytaget foto på honom taget i skolan,o va hon blev glad!
Förrätt,kycklingfile,sås,potatis,gele´,kaffe,julfika och tårta samt ett glas vin till henne och mig..gott..Kramade henne och sa hur mkt hon betyder för oss och för Oliver att ha henne!
Sen hämtade vi min dotterdotter My,som sov hos oss, det hade hon sett fram mot! Mys,lek me Oliver och popcorn,samt tv blev det. Nattade henne med Bamse i prinsesslandet,populärt,läste den..vår egen prinsessa.
Lördag kom min tös o Theodor hit och vi lagade mat,potatisgratäng och älg/fläskfärsbiffar och myste o så kom en vän hit m sina små och vi åt tillsammans allihopa,tio var vi.. härligt! Jag fick blommor och en flaska rött vin och barnen fick chips,coca cola och godis.
Kaffe efter maten o ett glas fylligt vin,sen åkte sambon o jag till stan på
TEATER! Nyårsrevy. En julklapp vi fick av min son Tobias och Annica! Tack!
Såå roligt! Har nog inte skrattat så på länge! Ha ha. Älskar sketcer!

Hem,och fick veta de skulle sova över allihopa,och själv sov Oliver och My i min änglason´s säng den natten med My´s rosa pingvin..så sött,o nedanför sov Theodor på en madrass o Johan i Sebastians fd säng..mysigt..och nere sov några och när barnen sov, pratade vi vuxna,spela spel och njöt vin och öl och hade roligt, skrattade. Senare än jag är van vid blev det..men varför inte när man är ledig och har vänner och roligt ?
Jag sov inte en blund på 2 nätter i rad.. men nöjd för allt jag har ..
väckte sambon o kaffe och frukost med de som ville ha.

MIDDAG sen hos min mamma och pappa! Stek,potatis,sås.
Trevligt,gott.. allihopa som kunde kom..jag,mina söner Tobias,Sebastian,Oliver,min dotter Josefin,min bror Ingemar,min farmor Sonia,min bonusson Johan,sambon o sonens sambo..14 var vi som åt,pratade,hade trevligt och fikade tillsammans..vill tro att son Emil var med..han med..han är vår son,bror,morbror,systerson,barnbarn..alltid..*saknar dig E*Älskar dig*

Idag måndag ta de lugnt m sonen
jag,sambon,sonen myser framför granen innan skolan börjar imorgon..tar vara på mysandet..Älskar det.Älskar min stora härligt underbara familj.
Allihopa!

1 kommentar:

  1. Jag städade bort Julen i fredags ...skönt, man får mkt plats igen :) Nu kan jag börja dekorera till Allehjärtans Dag :) Jippi!

    Ska gå o lägga mig nu, 21.57... brukar är redan i sängen... trött...

    Ha en bra vecka, kram...

    SvaraRadera