tisdag 25 oktober 2011

Hösten är vacker..min årstid verkligen

Har bakat en del men vårt äppelträd hade knappt alls frukt i år så äppelpajer har det inte blivit...och jag och min älste son äälskar pajer..

har varit med min dotterson Theodor i skolan redan
såå roligt(28 september) och jag var me hela
dagen och fick vara med på lektionerna,rasterna,maten och fika m ena fröken i lärarrummet..pratade litet..(hon var min minste son´s fröken,före dottersonen,de har samma lärarrinnor - roligt!)..
och en sak jag inte glömmer är att fröken tagit m sig kompostjord och så fick varje barn en hög på en bricka och skulle undersöka...jag satt bredvid Theodor o det var ju spännande för barnen som ivrigt sökte...och fann både kryp och larver...som tur var hade dottersonens hög ingen vit fet larv...huuaa...till mormors glädje...men barnen runt om hade...Theodor log när jag tyckte det var läskigt..

har träffat nytillskottet,min sondotter några gånger till
hon är söt och verkar ha en stark personlighet och vilja med...gos tjejen
min son är så stolt över sin fam !

har mysigt hemma försöker njuta medans vi kan..
överklagat flera gånger men sen finns väl ingen hjälp mer..
jag är orolig,så rädd för vad det ska
bli..
hemskt och det är en ständigt malande oro i mig..

vi har barnbarnen 8 o 6 så ofta vi kan så min unga tös kan arbeta..
de är toppen att få ha dem så nära och ofta och veta att de är trygga här med... och att hämta på fritids är roligt när sonen är med dit,
han behöver inte gå på fritids och är gla för det men får följa med och hämta syskonbarnen och se hur de har det där

skulle vilja ha en miljon...*funderar hur det skulle kunna ställa saker och ting som det va igen *...men är gla vi lever,är friska
va vi vet och ja får tro det blir bra..men säker..nej...jag vet inte vad som väntar..

1 kommentar: