tisdag 11 oktober 2011

Vilken höst !





Ja varit en händeserik augusti,september och än så länge i oktober,

min bror åkte till sitt älskade New York igen (var några år sen) vilket han behövde som arbetar jämt..inte en semester någonsin.. hade fått tag på en som kunde sköta butiken och kunde slappna av..fått låna en lägenhet mitt i New York City av en sångare´s exfru..Lower East Side heter det tror jag....eller Upper Side ? Ja ja han åkte i af och var där en hel månad..kunde koppla av,ha roligt,träffa bekanta bl a Per Bjurman och ha roligt..värmer oss här hemma... samtidigt var det en lätt jordbävning då,huuaa,men gick bra,och stormen Irene kom också..så då var inte bara JAG orolig utan halva Sverige.. i nyheterna hela tiden..men brorsan hade knappt märkt av den..puh..sen var han där på tioårsdagen elfte sept med..oro igen..men han åkte hem senare den dagen..och ringde mig från Arlanda morgonen efter..va GLA jag blev !

Dagen efter var en svår dag för mig..sorg,smärta..saknad..var 5 år sen vi begravde vår älskade son och bror Emil <3 då..så då var jag nere..lessen..skrev om honom,tänkte,och min dotter och jag länkade fint om honom på nätet..sörjde..gräät..:-(

..och nästan när kl var samma tid som det hade börjat då..ringde telefonen..
"Hej mamma,det är Tobias!" Hjärtat slog snabbare.."Ja?" Vart är du ?" Jag är på BB och GRATTIS MAMMA DU HAR BLIVIT FARMOR !" Jag blev så glad,överraskad,förvånad och värmen spred sig i mig och så hoppa jag upp och ner och skrek och skrattade högt och vilt och "wiiee!"!! Jag frågade " Har jag ? ROLIGT!! Vad BLEV det ?" jag frågade "en pojke?" "en flicka?" och VAD BLEV DET ?" igen,så fick jag veta att han blivit PAPPA till en TJEJ och jag blivit FARMOR till en flicka ! Så toppenkul ! Den dagen var halva saknad,smärta,sorg..halva glädje,lycka,kärlek..jag var helt tagen,som slut.. av allt..

Dagen efter fyllde MIN farmor 97 år ! En stor dag och vi åkte dit min dotter,min dotterson,jag och gratulerade. Berättade att JAG blivit farmor med !

Nästa dag fyllde MIN SON år,hela 11 år <3 lillsöt. Födelsedagen inleddes med varm choklad på sängen och sång av mig och storasyster m barn..och sen skola,smaskig mat och gratulationer av hela familjen m födelsedagstårta och grattis från storasyskonen och mormor,morfar,mammas farmor,sin farmor,mamma,pappa,syskonban,morbror..blev så gla och nöjd !

Sen har min dotterdotter My blivit 6 år
den 2 oktober,en dag i rosa och ivrigt firad av allihopa läänge ! Hon var så gla!

Den 4 oktober fyllde min (näst "minste") SON år,Sebastian fyllde 22 !
Han bor så fint i sin nya lägenhet i stan och jag bakade kanelbullar hemma och tog med dit och tog med tårta och han hade bakat kladdkaka..och han hämtade själv sin mormor och sin mammas farmor,74 och 97 år,i sin bil dit..fint gjort..och syskon kom och morbror och vi och hans pappa..vi var där lääänge till sent så trevligt.

Idag fyller JAG år..och har fått uppvaktning på sängen och brev och grattis från sötnosen och sambon och mina stora barn i livet.
Ska ha fika här sen för de som vill komma. Fyllde 50 förra året så inget stort nu.

1 kommentar:

  1. Helt harligt familj du har Ewa, du verkligen ar valsignat, trots allt svart du har gatt igenom....

    Saknar ihjal er... kram kram!

    SvaraRadera