tisdag 25 augusti 2009

Haft svår tid..saknad,smärta..och underbar tid med familjen med


Mina barnbarn 2009



Min son 2007



Min son och minnestatueringen




Min älskade saknade son

Hej..är nu inne igen..

Ja som sagt..har jag haft SVÅÅÅRT,mått hemskt..både före och framförallt under årsdagen..av sakand,sorg,smärta..dagen innan kom paniken,kände hur jag gick mot den svåra dagen..som är lika förtvivlat smärtsamt svår..varje gång..och den dagen..låg jag,fick kaffe i sängen för att få något i mig,grät,tänkte,tänkte,gräät..och lyssnade på musik..hans musik,minnesskivorna..saknaden slet inom mig..går inte att beskriiiva den smärtan..omänskligt ont sliter den i ens hjärta,själ,allt..




varför kan man inte sova såna svåra dagar ?
Sova,döva det bedövande,som gör så förtvivlade sår inom en..utom medicin mot..
På kvällen pizza,masade mig upp,men helt sluuut..sorg tar på krafterna!
Man blir totalt slut..
Dagen efter var jag tagen,matt..lessen..
Var förstås till min saknade son med tre röda rosor,kort och kärlek..men inte den svåra dagen,det har jag inte orkat än..men dagen före,och dagen efter..med min dotter..
Sen har vi efter det
varit med barnbarnen,haft dem när min tös arbetat,varit på tivoli och de har åkt karusell,skrattat,fått leksaker från barn loppis och mumsat glass..och vi har hafr myskvällar framför tv
med chips,dip,grönsaker och kramats..mkt..
Har träffat mina föräldrar,min bror,och min farmor med..mammas paj med vaniljsås,kaffe,varit nära..stöttat..
Igår var en fin dag..fick hämta dottersonen,6 på lekis (i skolan) hade dotterdotter med och vår son sötnosen hade idrott ute då så vi lekte medans de var en bit ifrån,såg varann och sen hem tillsammans med son och barnbarn
DET är så underbart!
Käns som något inte alla får..och sonen ropar "mamma" och barnbarnen ropar "mormor"..samtidigt..
underbart..älskar det.

Nu ska vi njuta mer kaffe,och min älste son kommer och ska låna datorn.

1 kommentar:

  1. Vår minsting var 3år när han blev morbror så jag hör oxå mamma och mormor nästan samtidigt =) Barnbarn är livets efterrätt!!
    Kan inte färstå hur du haft det nu när det varit årsdag! Tungt tungt...jag finns här och tänker på dig och försöker trösta så gott jag kan med mina kramar i internetvärlden!
    KRAM KRAM KRAM

    SvaraRadera