söndag 30 augusti 2009

Helg med mys,barnbarn,Talangjakt för minste sonen,paj hos min farmor och träffat allihopa

Ja i fredags hade vi barnbarnen,dotter ut på krogen med sin bror (älste sonen) och såg H.E.A.T..och vi tv,popcorn,mys..
Lördag sov både dotter och barnbarnen här,mys igen med chips,tv,vin..go mat..

Vaknade med huset fullt,bara kul.. kaffe.. sen tränade sonen,8 en gång hemma innan vi åkte till Talangjakt 2009 (lokala) och han var med..8 till 13 åringar var det och han fick träna en gång på SCENEN först,vilket var roligt,han längtade före,och trivdes bra där!
Inte nervig,som mamma,alls..he he..stolt var jag,han dansade och sjöng litet med,mest dans,och gjorde det bra,coolt...hatt, av guldpapp och en vit handske hade vi,och systerbarnen satt på golvet och hejade på,han var duktig !

Medalj blev det - roligt bevis och konferenciern sa att en liten kille gjorde jackson dans i foppatofflor,vilken bedrift,det skulle inte många kunnat sa han..

Korv och bröd fick barnen där,sen tacos hemma,jag lovade honom han fick bestämma mat idag,och då blev det..taco´s..ett bra val tyckte vi..mums..

Tonåringen,så fin,kom och käka med,och sen åkte vi i två bilar till min farmor,min älste son var där med,samt mamma,pappa och min bror..trångt,trevligt..och kaffe med plommonpaj och äppelpaj var gott..älskar paj..

Sonen ställde fram stolar i köket,uppträdde igen ( tagit med sig CD spelare,sin bror Emil´s..och CD) så min farmor,mamma kunde se med..och där satt mina stora söner,mamma,farmor,min bror och syskonbarnen..sonen dansade till billie jean..M.Jackson låt..när hemtjänsten kommer in tittar till farmor..fullt hus,pop,dans,publik..inte vanligt tror jag att de kommer in till 95 åringar (som hon blir om två v) och det är barn,barnbarn,barnbarnsbarn och barnbarnsbarnbarn där som har roligt ihop kanske ?

de är nog vana..hos farmor..hi hi

Brorsan tog med sig sonen och barnbarnen till lekparken,lekte medans vi åkte till min saknade son..med kärlek,blommor..och fick veta allting..muntligt..känns riktigt att få det..älskade son,bror,familjemedlem..alltid är vi en familj..han är en del av oss,vi en del av honom..

Hemma blev det kika på filmen från talangjakten,duscha sonen..
te..

2 kommentarer:

  1. Hade velat se sonen din,låter så skojsigt.Mysigt att vara alla hos din farmor.Kramar i massor/Malin

    SvaraRadera
  2. Ni är verkligen en helt underbar familj!!
    Så mycket kärlek...känns i dina inlägg!
    KRAMAR
    http://blogg.familjen-ahlgren.se/

    SvaraRadera