söndag 16 augusti 2009

Helg m barnbarn,sonen,pizza,bio,mys och söndagskaffe hos min farmor

Fredag vaknade vi med sonen o dottersonen..frukost innan han åkte till sin farmor..
bara vi och sonen sen,..kopplade av, beställde pizza,mums...innan myskväll framför tv´n..

Lördag kaffe och lugnt..men mådde inte bra..orolig..vilade mkt..kändes oroligt..åt varm korv,mos och ärter och sen hade sambon bokat biobiljetter till oss, sonen såg fram emot att äntligen se Ice Age 3..och det gjorde vi..lite godis till..mysigt..efteråt träffade vi brorsan utanför sin butik,skoj och bus blev det med vår son,han skojar och busar alltid med de små,och det är såå omtyckt.

Hemma hade tösen kommit efter arbete och sov över,ja vi hade myskväll med kaffe,vin,chips och tv och så beställde vi kläder tillsammans på nätet..roligt! Några plagg lika tog vi!

Idag blev vi uppåt,såg att de vi vill se och höra uppträder på Viking L i höst - det vill vi gärna se..kul..sonen och vi diskuterade livligt..
Lagade mat,läste mama. Fick besök av älste sonen, glad när han kommer!
Åt fiskgratäng,potatis,broccoli och älste berättade för minste hur viktigt det är att äta fisk och allt..he he bra när syskonen säger det med,går nog in lite mer då..
Älste sonen lånade datorn,deras inte inkopplad än.. de flyttade in i sitt hus igår.
Härligt!
Kramades,sen åkte vi till MIN farmor på kaffe..som vi brukar..mamma hade nybakt paj med sig mm DET älskar älste sonen och jag! Jag kokade kaffet,allihopa pratade livligt..min näst minste son kom med älste sonen,minste sonen och vi,föräldrarna mina o brorsan samt partners.. så trevligt!
Åkte till min älskade,saknade son sen..med blommor,kärlek..tankar..tårar..
berättade vad vi gör,gjort,allt..för honom..medans solen lyste på guldbokstäverna och de röda blommorna lyste rött som kärlek..
Fick vara ensam hos honom . Behövde det.

Hemma väntade barnbarnen glatt
hemkomna från sin farmor,och kramade dem varmt.

1 kommentar:

  1. kikar in här!
    Hoppas att allt e bra med er!
    Här e det bara fint
    Ha en fin söndagskväll
    KRAMAR

    SvaraRadera