lördag 5 september 2009

Dagar med fullt upp..roligt..oro..glädje..

Har haft glada barnbarn här i förrgår och igår,som sedan fick åka till sin farmor så hon får råom dem lite med..och ta dem till Furuvik..de så glada åt det..
Själv var minste sonen pigg,lekte,men huvudvärk (igen) i förrgår..hm..sen inte så bra så han var hemma från skolan i går..på em visade det att han ju hade över 39 g feber..varm..
skulle följa med tösen o lämna barnbarnen var det tänkt,men stannade ju hemma förståss..
hon fick en som följde med och jag ägnade mig åt min son..pluttson..

satte på kaffe och så såg vi sångtävlingsprogram..mysigt..medan regnet smattra mot fönstren..
min son somnade mitt i..älsklingen..hade fått alvedon..

tösen kom hem,skulle ha något till fest,och drog iväg..på fest..

sambon kom hem sent..

I morse kräktes Oliver,men lät pigg,nyfiken,som vanligt efter,puh så skönt..nog slem som kom upp..
Duschade,tvättade håret,smorde in mig,sen satte sambon fram morgonkaffe..
Älste sonen,27,ringde,minste sonen,8,svarade..ville han med honom om han mådde bra,ut ?
Jag tog över..jo,han orkade..så kom älste underbara sonen hem,pratade,tog minste sonen,så glad,med sig fram i sin barnstol i sin bil och DE TVÅ åkte iväg..på biläventyr tillsammans..så fint gjort av min son!
Han hade tagit minste lillebror med på bilbesiktning,sen några mil till streetracing med varm korv och en dag med sin älskade älste bror som han ser så upp till,ja det gör alla barnen..

Vi hade tid för varandra,sambon och jag,skönt,och utnyttjade det förståss..*blink*..och kaffe blev det sen med marängtårta som älste sonen hade med sig hemifrån..och efter det en skön PROMENAD..så skönt att gå ut och gå,prata och se löven börja skifta fätg..höst..MIN älsklingsårstid!
Hemma,hann läsa och måla naglarna innan sönerna kom hem,och dottern var med dem då med,åkt med hem..
hungriga som vi var,beställde vi kebab/pizza,mums..så smaskigt.

Sen var det myskväll,minste,sambon och jag..tv..vin,saft,chips och fotboll..och jag såg matchen -Sverige spelade..och,faktiskt,mål i sista sekunden och - VANN!
Glädjen stor..
Sonen,19½ ringde,var på väg sen i går natt från Tyskland..skönt höra honom..bensinen var slut..kunde jag ge en slant till det,så de kom hem,efter en olycka där som de som tur var inte var med i ?
Ja,det är klart!
Såå gla att han ringde!
In med en hundring..
njuter ett andra glas vin nu..

2 kommentarer:

  1. skönt att sonen kryade på sig så snabbt.
    låter osm en fin helg..
    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Ha! Nu vet jag hur jag kommenterar, måste ju vara inloggad på min när jag är in på din för att göra det =) Kram mammsing!

    SvaraRadera