söndag 13 september 2009

Myskvällar,shopping och härligt 95 årskalas

Har varit på stan några dagar..kikat,köpt presenter till vår SON som fyller 9 och min farmor som blir 95 i morgon..en dag mellan..

Blev en (het) kaffe o (kall) glass på Mc D i fredags..barnen åt Happy Meal..kikade runt lite med barnen och med dottern sen och träffade mamma och pappa med,gick tillsammans.

Fredag med myskväll.. pigga tre små,popcorn och vin till de som kan..tv,film..sov här tös o barnbarn och 07.06 hörde jag två pigga pojkar vakna,prata,spela spel i rummet intill..och lilla tösen en stund senare...tvätt,på med Disney och duscha..kaffe,frukost..dotter arbetade och vi skjutsade dottersonen på KALAS,sexårskalas...så spännande för honom!

Mat,sen blev det stan igen för sambon och mig,dotter tog barnen,vår son med, då.
Hittade alla presenter..skönt..träffade tonåringen där med..min son. Roligt!

Middag när vi kom hem och kväll..mys i soffan med chips,godis m m.

Idag var det min FARMOR som gratulerades - underbara toppenfarmor som varit nära sedan jag var liten,alltid..och lika nära med mina barn,och mina barnbarn.
Kaffe,läsk,smörgåstårta,prinsesstårta blev det,och grattis och kramar förstås. Tog med hembakta bullar till henne,uppskattades.
Som hon bakat till mig,oss,förr i åååår småkakor,bullar,mjuka kakor,siktkaka och tekakor - hon bakade och gav oss varje vecka!
Så snällt..och hon ville det själv.Gott var allt hon bakade,och maten - hennes middagar var UNDERBART goa,ljuger inte när jag säger det vattnas i munnen på oss allihop vid tankarna på dem..mm..

Nu fick hon all uppmärksamhet,älskade lilla farmor..av brorsan,mig,pappa,mamma,mina barn i livet,deras partners,mina barnbarn och sambon.

Gratis farmor!
Vi älskar dig.

Efteråt åkte vi till min saknade,älskade son..med höstens första ljus...tänkte..det är svårt..för det är 3 år sedan den dag vi gick de tyngsta,svåraste stegen vi gått..idag..ser det klart framför mig..tårarna kommer..direkt..begravningen..kan inte förståååååå...
*ledsen*..
Barnen,sonen och barnbarnen..pratade med sin bror/morbror..sen iväg o kikade på fiskarna i dammen i minneslunden..och sen hade de...
springtävlingar (!) på kyrkogården..hörde..såg..log mitt i alltihopa..de är söta..och jag tror nog att Emil log..med..för ingen hade sån varm humor som han..

2 kommentarer:

  1. Åhhh du skriver så levande...ser det framför mig...speciellet när barnen sprang på kyrkogården och kunde se både dig och Emil LE!!!
    Grattis till lilla farmor på den stora dagen!!
    KRAMAR
    http://blogg.familjen-ahlgren.se

    SvaraRadera
  2. Ja vilken dag. otroligt. Många kramar.

    SvaraRadera