torsdag 10 september 2009

Shopping,hemmafru vid spisen i baktagen rejält,husmanskost och trevligt med barnen o barnbarnen

Sminkad dotterson och son 2009

Hos min dotter, dotterson´s sexårskalas..

Tog bilen (sambon,inte jag,som inte tagit körkort) till köpcentrumet i förrgår..shoppade..kul !!

Sonen behövde nya stövlar,idrottsskor o överdragsställ. Hittade allt. Sen blev det nya salt o pepparkar sen de vi hade flera gånger fått ALLT i maten (locken av)..och mini-rivjärn,såå sött..ha ha och mer,innan vi tog oss till Mc D,och beställde hamburgare,äntligen - Oliver velat länge..mumsade..inte nyttigt..men gott..ibland..
Sen stan,grönt te,in på Apoteket..bodylotion,våtservetter..och vidare till min bror..pratade,lånade en rolig familjefilm och sambon köpte en dvd..

Bakade igår,negerbollar 3 D (tredubbel sats) o pepparnötter som alla gillar, älskar..
Orolig för en av sönerna,men pratade med honom och hemskt hur de mår,av oro för en massa..lider..med dem,vill allt ska bli bra..orolig som bara en MAMMA..kan vara..
HUR kan vissa bara hålla på ??
Blir arg,men mer lessen..och OROLIG..
upp idag med ett ryck när min gamla väckarklocka skrällde..vem vaknar INTE av den ?
Frukost till sonen,nya kläder idag på sig,t-tröja och jeans..skolfotografering idag!
Han gick med tjejkompis till skolan.
Egentid..på med musik,Sabaton,såå bra! Njöt,gick igenom bloggar,forum,och sen satte jag på kaffe..rostat bröd med honung och ost till..mm..

Bakade sen,gjorde degen och bakade kanelbullar som var klara till sonen kom hem,mysigt att äta varma nygräddade bullar med kall mjölk (mums,ljuvligt gott ju) och prata om skoldagen..med bad,foto idag..

Sen bakade jag vidare,chokladkakor som sonen älskar,och syltkakor..
barnbarnen kom in,pojken utbrast "mums,KAKOR!"..och flickan "va FIN du är mormor i FÖRKLÄDE!" (rosa.. vitt som mamma gjort till mig)..roligt med deras spontana glädje..lilltösen ville baka med mig och det fick hon,så gullig..hon rullade,tryckte små söta hål med små fingrar och hade i sylt i hålen med koncentrerad min..duktig ! Berömde henne.

Sen ville tösen ha stekt saltsill,mums -är ju MIN favorithusmanskost med så satte igång med sill,potatis,löksås,och köttbullar och brun sås till barnen..vi åt,njöt..mums..
Har varit med barnbarnen efter, nöjd, pojken spelat spel (han vill det) och läst för lilltjejen..och sonen har dansat till M.Jackson-musik,vill vi ska titta..han ÄR duktig!
Nu fattas lite kaffe..och gärna mer som gör livet värt att leva..o jag
känner mig nöjd,och som den hemma"fru" (?)-hemmamamma jag är. Och TRIVS med att vara!

2 kommentarer:

  1. Åhh vad duktig du varit!Mysigt att baka med barnbarnen.Kramis

    SvaraRadera
  2. Ja jag måste säga att du vart riktigt duktig =) Vad mysigt det låter att läsa ock¨så, finns inte så många mammor kvar av denna sorten, som gör husmanskost och bakar massor, nu e alla stressade, jobbar, hämta barn, steka fiskpinnar...åka hit och åka dit, men jag har en sån mamma <3 Och försöker vara en något så när lika till mina små trotts arbeten =) Kramar.

    SvaraRadera