fredag 25 september 2009

Sköna höstdagar med promenader,kalops och bakning

Höst
äälskar den årstiden,och vintern.

Att njuta av höstsolen ute.. lite blåst och se löven,gula,virvla och prassla det är underbart härligt.

Vi har tagit några promenader i veckan när vi har haft tid,härligt..och behövs verkligen.
Lagade en kalops i förrgår,var länge sen..såå gott..DET är RIKTIG mat..husmanskost! Mums!
Doftar gott hemma av den..
Saknar min son,(älskar dig EMIL) och minns hur han kom hem med stora kassar med älg och rådjurskött ibland -till oss,han sa han kunde inte äta allt själv hemma..ju..och jag var så tacksam! Lagade de ljuvligaste middagarna av älg,rådjur som stek,kalops,älgfärsbullar i gräddsås,dillkött,biff och det mest ljuvligaste jag ätit -
file´på rådjur och älg med svampstuvning och ost över..mums..smälte fullkomligt i munnen..
Min son bjöds alltid när han kom hem om jag hade något tilllagat..och älskade att höra hans belåtna "mm" och berömmet om det var gott..och det var det,det är ju gott alltid!!! Han om någon ,en skicklig jägare,kunde kött!

Nu fick dotter lite kött..och ville jag skulle omvandla det till kalops..njöt i två dagar..

Igår bakade jag,blev baksugen och dessutom sparsam-äggen gick ut idag,så jag bakade två mjuka kakor,en pepparkaka,en vaniljkaka med smörkräm i..sen njöt vi med kaffe framför tv sonen och jag..sambon arbetade,men fick smaka när han kom hem..gla blev han.

Idag har sonen varit på KALAS,10 års,på ICE Äventyr - lasergame,sumo m m lekar väldigt roligt för pojkar!
Nu har jag ont,gallan..aahh...oro..men ska avvakta..

2 kommentarer:

  1. Mums med kalops!!!Hoppas det magonda går över!!Kram/Malin

    SvaraRadera
  2. Du är en riktig husmor =)
    Den där vaniljkakan lät god!
    Kan jag få receptet?? Snälla *ber snällt med stora valpögon* Ha ha
    Min papps var oxå jägare en gång i tiden...så jag är oxå uppvuxen på vilt...nu är han för gammal för jakt...MEN han lagar fortfarande GOD MAT!!
    Förstår att du saknar...och det gör mig ont att veta att du alltid kommer att göra detta! Vet att Emil saknar han med! Men en dag ska ni få ses och kramas igen! MEN inte än!
    KRAMAR i massor
    Ha en trevlig lördag!
    http://blogg.familjen-ahlgren.se

    SvaraRadera