måndag 21 september 2009

Helgen

Helg..tänkt mkt på min älskade,saknade fina son..vår snälla,glada Emil..gräät såå i fredags..hörde låtar han gillade..grät..såå svårt..och så lever vi..i sorgen,mitt i..varje dag..

Egentid,kaffe,tv, åt.. innan vi åkte och hämtade mina barnbarn på fritids/dagis,var här sen..tösen arbetade..och pannkakor med vispgrädde och äppelmos blev det,sen kom bonussonen,21,hit..roligt..tv,myskväll och tösen kom hon med.

På lördagen åkte vi och hälsade på min älste son,och hans sambo,på landet! Jag,barnbarnen och tösen. Hade inte sett hur det blev när de flyttat in. Bor vackert,lugnt..på landet. Mysigt !
Saft på altanen och
jag tänker TÄNK ! Min underbare älste son är husägare!..Stolt!

Myskväll med son,bonusson och sambo,tös och barnen åkte hem och sov hos sig.

Söndag 07.50 åkte barnbarnen,härifrån,till sin farmor över dagen. Vinkade av,duschade,drack kaffe och satt vid skärmen..he he..

Beställde kebab/pizza till mat..så gott..bjöd dotter med..

Min farmor,vi var till henne,berättade något som gjorde mig mkt upprörd,ledsen..HUR kan några barn,ungdomar göra en snäll äldre illa ?
Blir så arg!
Pratade om det med alla. Ingen vet vilka det är.
Kramade om henne,strök henne och sa att ingen får göra så.

Åkte till min saknade son med ett ljus..tände det,lessen..och berättade om allting..jag vill det,och jag tror han vill höra..känns så. Älskade-du fattas oss...vår omtänksamme,härlige son..bror..allt..

Hemma. Tankar. Varma smörgåsar,te. Barnbarnen sov sen här,men sov när de kom..

Idag - Öppna Förskolan med sonen,9,dottersonen,6,dotterdotter,4 i okt.
Lov från skola,dagis..lediga. De lekte bra,hade verkligt roligt där! Åt,fikade där med.

Dotter var på undersökn mag/tarm då..ner genom svalget samt andra vägen..huuaa..hemskt..
Hade även blödande sår på magsäcken..ska få medicin mot det..med..och har Chrons sjukdom..
stackars Josefin!
Lider..

Nu ska sonen duscha,tvätta håret,läsa läxa och sen tv - ensamma hemma. Till 22.30.

1 kommentar:

  1. Många kramar till er alla, verkar soom om ni behöver det!! KRAAAAAAAAAAAAAM
    Var det din farmor som de hade varit dumma mot?? eller?
    En extra kram till Josefin!
    Och en tanke till Emil!
    KRAMAR
    http://blogg.familjen-ahlgren.se

    SvaraRadera