torsdag 17 september 2009

9 års kalas för sonen och myskvällar i sängen

"-Ja må han leva,ja må han lev,ja må han leeeva uti hundrade ååår!!"

Ja så sjöng vi (inte) men en annan födeledagssång..när vi i förrgår smög (?) in med bricka med O´boy,smörgåsar,ett PAKET och grattiskort.
Han blev glad,och sömnig vaknade dottersonen bredvid,sovit över..men snabbt var de vakna -i paketet var ju ett SPEL! Hi hi..
Sen väntade skolan, och sång och gratulation från fröken o klasskamraterna på morgonen.

Lilltjejen hade inte dagis idag,så vi åkte med henne till Öppna Förskolan, jag och tösen.
Tre generationer! Bredde färska frallor med ost på,tog med och -KAFFE där..gott. Smakade bra!
Lek,läste sagor.. och åkte hem.
Oliver och Theodor gick tillsammans,idag,samtidigt..söta..
Kramade min son och sa GRATTIS igen..innan de sprang in i hans rum..och - spelade nya spelet..i timmar..he he..
Jag gjorde tårtan, den ena,en hade vi köpt-gräddtårta m jordgubbar,i morse på bageriet.
Lagade mat och åt köttfärslimpa,kokt potatis,sås,grönsaker - så GOTT.

Först kom farmor,min svärmor..sonen blev glad,fick 300 kr och paket.
Sen kom mormor,morfar,min farmor,och vi bjöd på tårtor,kaffe,saft,mitt hembakta kaffebröd.

Min bror älskar mina barn och barnbarn som de vore hans egna,kom..skojade som alltid med sonen och barnbarnen och.. mig med. Härlig humor! Brorsan är underbar!

En ny M.Jackson skiva fick han förstås (från butiken).
Vilket Oliver ville ha!
Dansade för sin farmor,mormor och sin mammas farmor till just M.J till fikat..duktig,imponerade på dem.

SEN - äntliigen fick paketen ÖPPNAS..det är väl de de är till för,menar barnen väl..och det gick fort..måånga paket..kläder,leksaksbilar,dinosauriebok (stor),fotboll,färgpennor,block,2 Playstaionspel,CD och sin - första mobil ! Den sistnämda köpte morfar.
Storasyskonen får hjälpa honom hur den funkar..jag kan inte *oteknisk,har ingen*.

Ja även storebröderna -två av dem - kom,senare, hade varit på arbetet och köpt coola jeans och en cool t-shirt svart/vit..rockig. De kramade lillebror,värmer mig så,och gratulerade,pratade och fikade..och älste brorsan blev mäkta imponerad då vår son kunde nästan alla städer och länders invånarantal..he he..så duktig.."den och den staden har så många invånare,och det landet har så många" med antal.,överraskad över lillbrorsans minne,kunskaper....det kunde ju inte vi,allt det..nä..hi hi..

Sen mys..kröp ner i sängen tidigt både då och igår,sonen och jag,med böcker,tidningar,läste..och somnade tidigare..det är så skönt..och sambon arbetade natt..så varför inte..

2 kommentarer:

  1. Vilken toppen födelsedag sonen hade!!
    ni verkar till att ha det så mysigt =)
    KRAMAR
    http://blogg.familjen-ahlgren.se

    SvaraRadera
  2. Underbar födelsedag!!Mysigt ni haft det!!!Bamsekram

    SvaraRadera