söndag 31 januari 2010

Vi åkt skridskor,haft roligt,ja frusit med..och värmt oss med kaffe och varm choklad..



Snö,klart,vitt..vackert ute..VINTER! Som en vinter ska vara!Så fin,snön glittrar och träd,trädgårdar,buskar är täckt av vit snö.
Det knarrar mysigt under skorna när man går. Varje dag!
Tänk att uppleva detta igen. När var det en så här snörik,vacker,kall vinter senast?

Barnen får uppleva en RIKTIG vinter,som vintrarna ska se ut.
Snö. Kunna åka skridskor,pulka,skidor. Bygga snögubbar.Få rosor på kinderna när de varit ute och lekt med kompisarna i snön.

Idag åkte jag
skridskor.ROLIGT! Har inte åkt på många måånga år..när har jag glömt..
Vingligt först,halt under mig..men sen kunde jag åka (som förr) nästan..igen..åka,stanna..snurr..
Sonen hade SÅ ROLIGT med oss mamma och pappa
och
vi hade så roligt med honom,vi skrattade,åkte tillsammans och han fick jaga oss..
Underbart! Behöver man..

Taco´s åt vi när fötterna tinat upp..

Var till min saknade,älskade son med ljus och kärlek..sen..kallt..för lite på mig,så blev kall..men tinade upp efter hos min farmor
av hett kaffe och mammas varma rejäla hembakta bullar. Mums !

Vi tog varm choklad med ostsmörgåsar hemma sen,tände ljus och myste..ljusen lyste..

3 kommentarer:

  1. Later harligt! Alskar vinter, och vi har detsamma har, superduperkallt...och klart himmel...manen visar sig varje dag med stjarnorna...

    KRAM saknar er!

    SvaraRadera
  2. Underbart är det att kunna vara ute och skratta och leka med sina barn.Låter så mysigt!!!Kramis

    SvaraRadera
  3. Håller med dig om att de varit en RIKTIG vinter...och fin, men nu är jag trött på den =) Kram

    SvaraRadera