tisdag 5 januari 2010

VINTER! Kryssning igen! NYÅR!








Julen var härlig..och snön ligger kvar,kommer ny,vit..det är vackert,minusgrader..som det ska vara när det är höst,jul,nyår-vinter!

29 december åkte vi på KRYSSNING igen,var senast i augusti..sonen,sambon,dotter,jag och så blev vi en till.
ROLIGT komma ut igen!
Snö,ja,hade massor av skor med mig,måste ju ha inneskor,uteskor,pumps,ja blev nog fem par..bara till MIG..ha ha..
Vi väntade i julpyntad vänthall innan vi fick gå OMBORD - på Viking Line Cinderella.

Buffe´n var UNDERBART god,vi åt,njööt,mmm..och trivdes..sen blev det trolleri och roligt för sonen..innan shopping,uppträdanden,lite gott att dricka och dans..ja sen lade vi oss 00.25,sonen liten..men tösen uppe..längre..minst sagt..

Sov inte mer än 01-05,sen vaknade jag..jaha..men gick bra..duschade i hytten -vi alla tre innan vi åt
frukostbuffe´..
mm..så gott!
Sen var det uppträdanden med Per M,och för barnen,samt shopping..vi handlade mkt..åt pizzaslices till uppträdande och tog ett glas rött vin innan..vi var hemma..ja sen bussresa hem..några timmar..

Nyår var vi till min älskade,saknade son med kärlek,ljus..snön gnistrade och det smällde raketer..blev såå ledsen! Grät.grät..HAN älskade nyår,raketer! Gjorde ont..i mig..
Emil köpte alltid massor av raketer..

Hemma sen,myste,framför julgranen..åt gott,tog lite vin..räckte för oss,vi hade ju varit iväg dagarna före..

Sonen var på KALAS hos en klasskompis i söndags..på ett äventyrsställe
såå roligt för pojkar! I.C.E..heter det..sen var vi till min farmor,
trevlig kaffe stund i söndags..mina söner,brorsan,mamma,pappa..sonen busade med morbror..kuddkrig..hi hi så han blev så svettig att jag fick torka ren honom och låna torra kläder innan han fick duscha hemma..

Igår kom mina barnbarn hem med efter en vecka borta.så sonen är så gla,och jag njutit av dem,kramat,gosat..
sonen,9 år,sov över hos syster,23 ½ och systerbarnen,6 ½ och 4 i natt..de har roligt me varandra.

2 kommentarer:

  1. en fullspckad tid med massor av mys för hela familjen!!
    KRAM
    http://blogg.familjen-ahlgren.se/

    SvaraRadera
  2. Brrr var det inte kallt ute på däcket? hihihi

    Jag saknar er!!! Ska ringa er imorron. :)

    kramar!

    SvaraRadera