söndag 27 december 2009

Julen 2009

Julafton

Vi smög oss upp,såg Julkalendern..mysigt..innan stor julfrukost med nygjord julskinka,leverpastej,ost,gurka,senap till vörtbröd och kaffe..och tända ljus,julgranen syns från köket -njuter av den varje dag..lääääänge *L*..

Åkte till min älskade,saknade son EMIL sen..med tankar,tre vackra ljus med mkt rött på,och en julbukett i vitt,rött,glansigt och ett HJÄRTA i..stog läänge där..svårt gå..då..
utanför såg vi - Tomten! när vi åkte,(!),märkligt..PRECIS som en jultomte ser ut,bara tittade..sen var jag lugn..säker på min sak..
såg ut som den mötte utanför julafton 2006..som när jag var sååå ledsen kom från ingenstans,sa "GOD JUL!" och bjöd oss på..Paradischoklad..glömmer det aldrig..när jag tänkte på min saknade son,som älskade julen och var tomte..senaste åren..

Hemma hade tösen och barnbarnen kommit,vi gjorde kaffe,glögg i termos,julfika..och kramade barnen.
Kalle Anka förstås ! Då hade de flesta kommit(mamma,pappa,bror,farmor)..aahh..JULSTÄMNING! Underbart..lagade maten samtidigt,spinger emellan..

JULMIDDAGEN 17.00
älste sonen såå stilig i vit skjorta och slips kom, med sambon i tomteluva..hade med sig korv,ägg..snällt..

Och ja -Tomten KOM !
Var inte helt säkert..vem..men det ordnade sig!
TACK E...!
Och ...!
Barnen var ivriga..hi hi..som barn ÄR på julafton vid julklappsutdelningen!
Måånga klappar blev det och vi fick bl a Presentkort på thaimassage av älste sonen och A !
Min farmor fick smaka lite likör..sällan hon tar något sånt..
När alla åkt såg vi Svensson,Svennson firar jul på tv..myste..

Juldagen
var vi baaaaara hemma..njöt,tog det lugnt..åt julmat..som man brukar..

Annandag Jul
var vi hemma mest,njöt kaffe,skinka,smörgåsar,choklad,åt julmat (olika sorter) och var ut och promenerade i snön med. Härligt!
Sonen ville till storebror,och fick det..så vi skjutsade dit och de såg på tv..Simpson´s maraton tillsammans bredvid deras vackra riktiga julgran och myste hela dagen..bara DE TVÅ..Tobias,27 ½ och Oliver,9.
Så snällt av storebror att ta sig tid med minste bror. Viktigt för lillebrorsan!

Idag fikade vi,julkaffe,hos mina föräldrar..såå gott mammas hembakta kakor,lussekatter och mjuka julkakan med rosa glasyr och mandel på är!

MIN farmor var med,och av barnen kom min älsta och minsta son.
Mina barnbarn är hos SIN farmor.

Efteråt var vi..till vår innerligt älskade saknade son Emil..med ljus..berättade.. om julen.. ledsen..för det är så svåårt..varje gång..att försöka fatta att en älskad ung saknas..oss..alltid..hur får man in DET ?
*Ledsen*..

Mitt liv..i glädje..och sorg..

2 kommentarer:

  1. Kram vännen,är säker på vem tomten ni såg är.Bamsekram

    SvaraRadera
  2. Så det var full rulle som vanligt =)
    Sänder en tanke till er och en blick upp i skyn till Emil.

    KRAMAR TILL ER ALLA

    SvaraRadera