söndag 20 december 2009

Snö !Vinter ! Vackert ! Julen står för dörren..







I fredags fick sonen och dottersonen JULLOV -
- efter fika och film med klassen. Spännande!
Snön har bäddat in hela landet i vit snö,som gnistar och knarrar under skorna när man går..såå vackert,så roligt!

Vi gick UT och lekte..byggde vägar i snön på tomten,sonen och dottersonen och jag..och skottade snö och lekte..barnet i mig kom fram..roligt.
Sen gick vi till affären,de fick handla godis och sen till min dotter där vi fick mat,mysa framför tv´n och ha trevligt.
Kallt där,dock..onormalt..påbackning men ingen förändring..
GICK HEM fredagkväll,sonen och jag..hänförda - vackert,snön lyste upp,stjärnhimlen ovanför oss och små genomskinligt vackra kristaller i luften
sen konstigt - ljusen från bilarna och lampor ute lyste RAKT UPP,som rök,uppåt långt! (!)
Märklig syn..vacker.
Igår en hemmadag innan sambon och jag uppklädda
var på JULBORD som hans arbete bjöd på..gott,mums,och roligt med musiktävling de hade.
Idag har vi myst,sett på julkalendern i pyjamas och ätit frukost tillsammans..tänt fjärde ljuset
i adventsljusstaken och sen var vi till..
vår älskade saknade son/bror/morbror..
E M I L
med tankar,tårar,ett ljus..dottersonen skrev hans namn i snön,jag ritade hjärtan <3<3>
i snön.. ledsen..
sen vi till
min pappa och mamma,firade pappa som har fyllt år..fick mammas goa julfikabröd,hembakta lussekatter,småkakor,julkaka och tårta med hallon -
mums..

1 kommentar:

  1. GOD JUL önskar jag dig och familjen...
    jag har fått den finaste julklappen av alla...jag har nått mitt del mål 3...minus 30,3kg på självaste julafton!!!
    JULKRAMAR

    SvaraRadera