tisdag 15 december 2009

Luciamorgon hemma,lilltös lussar på sitt dagis,vaccinering, SNÖ ! o med sonen i skolan

Söndag
Tassade upp före 07,kokade varm choklad,tände levande ljus i adventsljusstaken och myste framför tv´n med hembakta lussekatter till Lucia på tv..vår tradition..

På kvällen kom älste sonen,tösen,brorsan,mamma,pappa på luciafika här -
tände ljus och satt fram kaffe,mjuk pepparkaka och lussekatter..TREVLIGT!
Pratade.. glatt..kul brorsan kom med.

Måndag
Upp tidigt,dotter och barnbarn sovit över,sonen till lucia med skolan,vi till dagis såg på lucia ute 08.00 innan det ljusna - söta barn lussade för oss,fick glögg och min lilla dotterdotter var såå SÖT! Stolt!
Rörd..till tårar nästan..

Åkte till VC..vaccinering -andra sprutan för lilla My,4 - modig var hon, och sen mig-inte modig alls..nej,.ush..tveksam,och förkyld.. enligt sänkan var det ok ,inte virus el så..men snyter mig i ett.

Tänkte "ska jag inte ta nu HELLER ?" Mitt tredje försök att ta vaccinet,alla har fått, eller inte älste sonen och brorsan,men nästan hela familjen..svårt beslut!

Tösen kom in,dörren upp -"Mamma,My vill se när du tar sprutan"..*hupp*..tveksam.."-TA den nu,mamma!" - ord och inga visor från min tös..som tagit två..
eh ?..
Innan jag hann reagera var det gjort..jaha ..sprutan i MIG..
aahh..nu bara se vilka biverkningar det kanske blir..viss oro..ja..

Till min saknade son med 2 ljus efter..tillsammans..tänkte..berättade..Tårar.

Idag
Upp tidigt,sambon satte fram kaffe till Julkalendern och sen var jag med vår son i SKOLAN,tredje klass,hela dagen..roligt,intressant är det varje gång !
Dessutom har det SNÖAT i natt,vit snö täcker allt..såå vackert,och roligt för barnen!
På rasten lekte de och var lyckliga.. tid med min son,9,och min dotterson,6..och hjälpte dem torka kläder efter..åt i dag med,var köttkorv,mos,grönsaker.. så smaskigt!

2 kommentarer:

  1. Duktig ni var att ta sprutan :)

    Jag är fortfarande tveksam, många jag känner inte göra det; det har lugnat sig nu här i NY så man är inte tvungen att ta den för det är inte så kritiskt. Men dom i riskgrupper naturligtvis ska ta det. Dom har gratis kliniker här som göra det men jag ändå vill ej göra det. Är så tveksam....

    Kram o krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Visst är det mysigt med lucia...mysa framför tv:n med lussebullar och kaffe/te/glögg...
    så härligt med familjen runt sig och MERA FIKA =)
    KRAM

    SvaraRadera