fredag 4 december 2009

Härlig vecka - med sonen,dotter,barnbarnen,sambon hemma







Ja i förrgår lagade tösen god klyftpotatis (hemlagad) med sås och jag stekte lövbiff till,smakade verkligen gott!!



Hade sju runt bordet,en liten gäst,dottersonens kompis från lekis, var här... Emil heter han, fick äta med oss-uppskattat, slickade sig runt munnen när han såg vad vi skulle äta! Hi hi..



Sen satte jag igång lussebullsdegar, 2 degar som jäste-sen ropade vi på barnen,de som ville..- "Baka!" och sen rullades det glatt lussebullar,jag vid diskbänken och några vid bordet..My rullade,bollar,allt,och petade in RUSSIN mååånga i..hi hi..jag gjorde traditionella lussekatter enkla och dubbla..penslade,gräddade,städade undan..nja lite disk fick sambon allt göra-som inte bakar!



Sen fikade vi.. lussekatter och kaffe..





Pojkarna haft roligt ihop,kom hem senare i går - hade lekt på vägen hem,is,snö..glada.




Idag var tösen med sin son,6½,till lekis-jag sa det borde hon göra - såå roligt att vara med ! (Jag varit med allihopa mina fem barn från lekis till sexan två gånger per barn och år,minst)..så jag rekommenderar det varmt.

Ser fram emot att vara med min son i skolan så fort jag kan en heldag nu.



Jag var hemma med lilla My,4..snuvig..läste sagor,lekte..gav henne lunch..

Josefin åkt hem med sina - deras farmor kom idag och ska hälsa på i helgen. Roligt!

Passade på att steka en sats 800 g JULKÖTTBULLAR idag till,andra satsen..ska göra flera..många julköttbullar går åt här..mums..



Nu ska vi dricka kaffe och sen se på tv,fredasmyyys..ja - chips med..*trallar som i reklamen *..ett glas vin eller två sitter inte fel..

3 kommentarer:

  1. Så mysigt med julbak...lussebullarna ser jättegoda ut!!
    Kommer gärna och fikar ;) =)
    Ha en härlig helg
    KRAMAR till dig, vännen
    http://blogg.familjen-ahlgren.se/

    SvaraRadera
  2. Mysigt och roligt med julbak!!!Bamsekram/Malin

    SvaraRadera