lördag 12 juni 2010

Skolavslutning för sonen och dottersonen! Till son i nya lägenheten och regn,bakat småkakor..





Ja vilken underbar dag det var!
Att åka tillsammans till Olivers och Theodors skolavslutning med dotter och dotterdotter,tre generationer,högklackat hade vi(förstås),alla tre hi hi,vi är mormor,mamma,dotter..roligt..
Känslorna stora när barnen med sina fröknar och klasser gick med flaggor i händerna,trean till förskoleklass- vår SON Oliver och min DOTTERSON Theodor!
Rörande inom mig av värme..
Roligt att mormor-gammelmormor- kom, vi-fyra generationer som satt tätt intill och såg på när barnen sjöng..

Vi hade samling ute efter med klassen eftersom de slutade trean,så vemodigt..men som ena fröken sa när jag tackade för de tre åren med dem för vår son och oss -" Ja det har varit fina år med klassen (och O, min son) och nu kommer du ju som mormor (i hennes klass i höst och fram),- ja TÄNK - det är så..de,min sons fröknar i ettan till trean ska ha min dotterson i ettan till trean!

Sen åkte vi (som måånga gör) och fikade på kondiset - festis,kaffe,bakelser,glass..min mamma,jag,son,dotter,barnbarnen,sambon

och sen hem och grillade med dotter och barnbarnen.. vi åt ute i solen,härligt!
Wiie!!Sommarlov!

Vaknade förvånad dagen efter 07.10,försovit oss,trodde jag..innan jag kom på..är ju lov nu! Blev en lugn mysig frukost med sonen,sen bakade vi mjuka kakor !

Igår var vi till min son,20 ½ och hälsade på i hans nya lägenhet! Dotter och barnbarnen var med. Roligt se hur han fått det! Så fin lägenhet,fina tapeter,golv,köksluckor och mysig balkong och vacker utsikt..hade kaffe,saft och nybakt sockerkaka med oss,fikade.
Sonen hade krockat samma dag,(oro).. i låg fart,gått bra,men ont i nacken..mkt papper att skriva.. var inte hans "fel".. Vi åt ute,bjöd honom på pizza,mysigt..uppskattades av sönerna..sen åkte jag med sonen till läkare och undersökning..för nackont..

Idag
har det regnat hela dagen, så jag har passat på att baka,småkakor blev det idag,fem satser!
Roligt!

1 kommentar:

  1. Ja super fint =) Våra små grabbar =)

    Trevligt att hälsa på lillbrorsan med.
    Kram.

    SvaraRadera