fredag 4 juni 2010

På TEATER i sonens klass,fotbollsmatch -de VANN och en dag med SONEN i skolan

I måndags hämtade barnbarnen,åt med dem och sen till skolan på TEATER,sonen och hans klass hade föreställning för oss,med dramapedagogen som även haft teater med mina fyra älsta barn när DE gick i trean och femman.
Spännande,roligt!
De hade gjort en liten scen, alla presenterade sig en och en vilka roller de hade.
Oliver var "korvgubbe" och jag hade skrivit KORV - GUBBE på ett barnförkläde - syntes väl..så hade de lånat honom vit korvgubbe mössa och skjorta. Så söt!
Han hade en mer framträdande roll än jag trott,alla var in korta stunder då och då,sa några repliker,men Oliver var på scen både själv och med klasskamraterna,som allihopa,människor och "djur" kom och "köpte korv" - även "korv med morot" (kaninen),"korv med hö" (kossan)av honom,- roligt.. han stog på scen mest av allihopa! Visste inte han skulle det,stolt- och han var duktig,rolig,bra!

Sen en föreställning till,för resterande,vi fikade ute och pratade med hans ena fröken.
Dagen efter hade de två till föreställningar för lågstadiet.

I förrgår fotbollsmatch,(bortamatch) som var spännade,roligt..jag åkte med två andra mammor dit,de har sina minsta barn (söner) i samma lag,som jag.
Sonen och hans lag VANN med 9-3!

Igår var jag med min son i SKOLAN innan de slutar trean,lågstadiet.
Alltid lika roligt,tycker jag! Jag var med på morgonen,när de började,de hade lektioner, mkt jobb att göra klart,och kul vara med. Raster,lunch med go mat där jag även träffade min dotterson och kramade om honom,jag tycker det är toppen,ett privilegium faktiskt,få ha sin SON och sin DOTTERSON i samma skola,och på lågstadiet båda två - blir tacksam,rörd,så underbara känslor!
Älskar dem båda småpojkarna!
Och alla mina barn och barnbarn!
Fick kaffe med fröknarna,som sen ska bli min dotterson´s fröknar (!)- och där var även dottersonens fröken,som sonen hade när han gick i förskoleklass.
Mamma. Mormor. Det är jag. Älskar det!
Jag tackade fröknarna,blev tårögd nästan, för att jag fått vara med hela lågstadiet många gånger och sa hur mycke det betyder för mig,hur viktigt det är. Insyn i skolan.
Inblick i deras vardagliga arbete.Veta,se,vara med.
Som jag var med de stora som små,i heeeela låg och mellanstadiet.
Det är jag såå gla för att jag har gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar