måndag 28 juni 2010

Femtioårs kalas ! Midsommarafton! Dottersonen 7 år!!





Har varit en skön tid..
19/6 en stor dag,sambon fyllde år..halvt sekel..he he..av någon underlig anledning inleddes den med att jag inte sov alls natten före,irriterande..-morr..när det är en stor dag framför..ja ja,bara att gå upp innan klockan skulle ringa,duscha, smyga ut i köket och sätta på kaffe,bre smörgåsar,väcka vår son och hans son och vi sjöng "Ja må han leva!", gick in med bricka med kaffe på sängen.. GRATTADE vår pappa och sambo på morgonen..efter gjorde jag frukost till oss,och medans jag höll på-eh,va ? -

"TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT!!!" - högt..VAD ? Jo,in kom min älsta son,överraskade oss förstås ( fattade ingenting,vilket LJUUUD,han har en tuta med HÖGT db ljud..som han skojar med).. jag skrek,sen garvade jag, satte mig på golvet och skrattade..ha ha han kan verkligen ÖVERRASKA - 07.30 på morgonen! En lördag..hi hi..efter grattis,frukost - körde älste sonen dem.. fotbollsmatch tidigt, de åkte iväg några timmar..jag passade på att vila mig,men somnade inte..för spänd..

Klädde mig snyggt, sen överraskade älste sonen,TOBIAS,igen - oss med hemlig middag (sambon visste ingenting) och skjuts till mysigt ställe - vi åt gott,-plankstek och pizza,drack kall öl,läsk,pratade och hade såå trevligt!! 8 personer var vi, där länge..MIN SON betalade - det var presenten..såå snällt !
Min son,9 ½,dotter,24,han själv,28,min bonusson,22 ½ samt vi, älstes sambo,och dotterns date. Vi är så glada åt det han fixat!

Hemma väntade mina föräldrar,min farmor - de gratulerade och vi satte fram kaffe,mitt HEMBAKTA i massor och fina TÅRTOR. Svärmor kom förstås, sonen fyllde 50 ! Hon hade sin härliga hembakta smörgåstårta med sig. Mums !
Vi skrattade,pratade,skojade,fikade,åt,drack..och slängde ett öga på Bröllopet - Kronprinsessan gifte sig ju med sin prins..såå vackert!*Suckar*..Vilket bröllop,vilka kläder,klänningar,svenskt kunglig bröllop,vilken härlig pompa,ståt-som en saga..oohh..

Älste sonen hos oss till sent,och näst minste sonen hit efter arbetet.
Tack allihopa för en underbar dag för sambon och oss allihop!

Midsommar
- på midsommarfirande med traditionellt på Gammelgården,kor,hagar,gräs,gamla hus,folkdräkter,korv,blommor,massor av folk..och efter
GRILLADE vi hemma med son,dotter,barnbarnen och åt ute på altanen. SILL,POTATIS,SALLAD,GRILLAT KÖTT..och svenska JORDGUBBAR till efterrätt..mums!
Snacks,öl,vin,skoj..en skön midsommar.

Igår fyllde min DOTTERSON Theodor äntligen år! Han hade längtat efter det..plutten.
Handlade presenter och firade honom på 7-årsdagen !
TÄNK att jag har varit mormor i sju år! Fantasktiskt! MAMMA i 28 år!Underbart,fantasktiskt!
Theodor var ivrig,paketen öppna innan vi hann blinka..ha ha,går snabbt.My och Oliver fick varsitt med.
Sen kom stora morbröderna med grattis,så snällt,och gammelmormor,gammelmorfar,min bror,min farmor (Theodors mormors farmor) ! och vi fikade,min dotters hembakta kaffebröd,kaffe,jordgubbstårta..mm..så gott..trevlig,glad stämning..min bror läste för barnen,skratt,skoj..och min farmor är såå förundrad och stolt över oss !

Vi avslutade denna härliga dag med - biobesök min DOTTER och JAG, gick på favoritfilmen Sex and The City 2,sena föreställningen,som vi tänkt se ett bra tag..popcorn,coca cola,vi - FILM,lyx,snygga kläder,skor,miljöer,kärlek,åtrå framför oss på bioduken..häärligt!

2 kommentarer:

  1. Haha,din son e påhittig.Jag hade blivit livrädd för tutan :)) Härlig midsommar låter det som,här hade vi en magsjuk hund.Blev att va hemma.Sex and the city 2 var superbra tyckte jag.Kram

    SvaraRadera