fredag 16 juli 2010

Fotboll är livet! He he,ja den HÄR veckan,Dalecarlia Cup har det varit det - samt lek,glass,pizza

Dalecarlia Cup,stor fotbollsturnering i stan varje år för 8-16 åringar från hela världen,och första gången sonen spelar i det då han började spela fotboll i våras.

Har varit roligt! Spänning,såå mkt spänning!

Måndag upp 06.30,samling 07.30,match 08.00 mot Forssa - morfar kom och tittade på Oliver,och de vann med 2-1.
Sen hem,kaffefrukost,lunch innan dagens andra match,mot Bullermyren. Sol,varmt.
Våra pojkar VANN med 10-0 ! Wow!

Tisdag en match,som våra trevliga grannar såg på med oss med..den vann de med 1-0 !
Var och åt på Mc Donalds efter,gott,tillsammans med en till familj som spelar i samma.
Ondag blev däremot tuff..de mötte lag som var tuffa utmaningar,kämpade,men förlorade med 7-0,det laget hade slagit ut de flesta andra med..Theodor och My var med och efter fick Oliver,Theodor,My äta på Mc D-populärt,och vi tog varsin caffe latte´..sen en match igen,som var tuff..3-1 vart det väl.. Oliver hjälpte till med det målet,sköt fram bollen så den andra sköt i mål..bra gjort!
Torsdag var killarna på g igen och spelade bra,blev 1-0,1-1..2-1..2-2 och ledde tills det blev oavgjort..helt ok..Efter blev det beröm från tränarna,diplom,medalj och glass till de duktiga fotbollsspelarna..och mkt spänning gav matchen..verkligen,så kul - för oss mammor och pappor med!

Igår var vi även på stan,shopping,jag och tösen,till min bror i butiken,till min mamma och pappa där barnen var en stund,och UT och ÅT PIZZA tillsammans - supergott,nice, smakade toppen,sen var vi till min snälla farmor efter,som satt ute,och gladde henne - sken upp som en sol när vi kom,och Oliver,Theodor,My var med,ja Josefin med..kramades,pratade,skojade..min dotterdotter åkte framför min farmor på rullatorn,så rörande..att min farmor har roligt med sitt barnbarnsbarnbarn..det är stort..
Känns bra att farmor blev glatt överraskad,har så tråkigt, dagarna långa för henne..

Sen var vi till min *älskade,saknade son Emil*..med kärlek,tankar..lilla My,jag gick in..pratade..fint..svårt..
efter var min tös och jag i en butik - och - jisses ! Såg en ung man som var som en kopia (nästan) av min saknade son där..hajjade till,tittade..(han såg inte det)..ohh..nästan lika ansikte,profil,nacke,stil,allting..och keps på sig..som Emil hade ofta..starkt..kunde inte sluta se på honom..som att se sin saknade son igen - (näästan,såå lika!)..starkt.."-Såg du ögonen?" fråga min dotter.."-Nej" sa jag.." -De var så lika Emil´s" sa hon..*tänker* hur hade jag reagerat om jag sett dem med ?
Tänkt mkt på det..alldeles efter vi varit hos honom upplevde vi detta..
Dottersonen sov över hos oss sen,nära sonen..gulliga..de har saknat varandra med..

2 kommentarer:

  1. Kul med fotboll! Duktig Oliver!!

    Ang killen som såg ut som Emil...kanske var ett tecken från Emil? :) Att han tänker på er och älskar er...saknar er... och ville göra era glada med en dubbelgångare?

    Kramar xxooxxoo

    SvaraRadera
  2. Ja,vi tänkte så,efter,Josefin och jag med,Heather..vi hade just varit hos honom..sen var vi in i en butik..där var han,dubbelgångaren..starkt..

    Ja,Oliver
    är duktig! Ser det när vi tittar!
    Kramar

    SvaraRadera