söndag 18 juli 2010

Underbart rolig dag på Sommarland !










Igår åkte vi så ääntligen till Sommarland med barnen..som sett fram länge mot det.
Jag sov (förståss)?..ingenting på natten,inte före 05 i af..vet det..suck..men en timme blev det nog,för drömde läskigt ett tag..nå,bara upp,kaffe,fixa och iväg..

Sol !
Var förbi nära där min saknade son är på väg dit,svårt..tittade,vinkade,tänkte..pratade till honom för jag vet att han var nära..

Var framme i tid,parkerade och in när de öppnade! Förvånande lite köer,mitt i semestern! Bara bra!
"Wiiee! NU ska vi HA KUL!" sa jag..och - det HADE vi,verkligen!
Först båthamn,barnen provade trampbåt,jag med,med dem,och de rodde eka m m..sen gick vi till Tarzanborgen,lika som förr..*minns då vi var där 2002,och 1988.*Lek,spring,klättring,och åkte lääängsta rutschkanan..roligt..brände mig i baken nere ha ha hett (av sol)..sen karusell,sandlåda med stora grävskopor,och så till ELBÅTARNA,som mina älsta barn Tobias och Emil åkte i (har filmat) 1988 och söta åkte i..*minns*..nu åkte min minsta son Oliver i dem me sina syskonbarn! Härlig känsla!
Vi fikade,medhavt kaffe och ostsmörgåsar,samt Festisar till. Solen sken.
Sen bar det iväg till elbilarna,där Tobias och Emil åkte läänge runt 1988,glada,nu åkte min son,min dotterson,min dotterdotter samma bilar,på samma ställe..sambon filmade dem.
Sen åkte Theodor fyrhjuling,kul för en liten kille,och vi var till Indianbyn,sen RED vi..jag,dotter,barnbarnen på hästar..hi hi..normalstora,med westernsadlar på..gnäggade,gungade fram..på en bana - roligt,vi gillar ju att rida..de här var visserligen mekaniska..men såna har jag ALDRIG ridit förr..he he så kul man har det nu!
Ja allihopa tog en sväng i Pariserhjulet med,men INTE jag...huu..höjder är inte min favorit..
Vi åt buffe´tillsammans,mm..och sen bytte vi om - BAD! Yiippyy!!
Vattenland med öar,allting,kanor ner, rännor,banor i vatten,så roligt!
Badade i sjön med,skönt!! Härligt!
Åkte långa kanor med vatten i,sonen fick full fart..inte jag..nej,s a k t a gick det..hm..stannade ibland,stakade mig fram på baken..skrattade..

En lääskig Turbo kana åkte sonen,dottersonen och jag efter varandra..men ush,läskigt..fick vatten över mig,otäckt,och SÅN FART,kurvor,trodde jag skulle flyga UR! Inte min grej..hade ingen aning den var så..nå,gick bra..roligt tyckte familjen..
Sen hann de med småbarnskaruseller med,BMX cykel på bana där också mina älsta var och hade kul..då..(1988)..nu åkte min SON,OLIVER,och min DOTTERSON,THEODOR..som att se sönerna TOBIAS och EMIL där igen.. nåja..nästan..
roligt..
Bergbanan hann de med,och Trafikstaden hittade vi med,inte förrän då,och där åkte Oliver och Theodor runt..som Tobias och Emil gjorde när de var små..
en härlig känsla.
Varm korv på hemvägen och har haft SÅ ROLIGT!
Nöjda!

1 kommentar: