söndag 23 maj 2010

Hade en toppen kryssning!






Ja en HÄRLIG kryssning med sonen,min dotter och sambon. Toppen!
Senast i dec vi åkte, 2009, på Cinderella,nu på (favoriten) Birka.
Sol,roligt.. och stopp med kaffe,korv innan vi var i Stockholm. Efter incheckning.. stog i kö för insläppning först..och vi blev det.. -- wiie!!
Skrattade när sonen och sambon sprang först,och en tant tävlade- allvarligt med dem in,såg såå kul ut..ha ha tanten ville komma först,men - Kjell och Oliver kom först.
Sen -aahh -baren,Copacabana..sätta sig,öppet bak mot hamnen,en varsin iskall öl (vatten) och reelaaaaaaaax!
Ett glas kallt vitt vin och jordnötter, kikade på stan från aktern och intog hytterna, sminkade mig till buffe´n..båten lade ut..
Maten var go,som den alltid är,buffe´,massor med mat..mådde illa näästan.

Bytte om till ny rosa outfit med blå strumbyxor och silverpumps. Snyggt!

Sen gick vi och kikade,taxfree,handlade,tog det vi gillar och träffade Jacob, pubvärd ,och fick varsin kram av honom dotter och jag.. länge sen vi åkte när han arbetade..roligt..sen hade han tävling som tösen var med i finalen på,och underhållning..såå roligt..han sjunger superbra..

Vi gjorde det! Wiiee!!! Josefin och jag - sjöng,karaoke första gången, tillsammans! ATT vi vågade är stort -well,styrkta av öl/vin, *he he* och inte ensamma.
Den vi valde fanns inte,tog då "Kärleken är evig" *1986* som är från när min dotter låg i min livmoder och kom *L
DEN sjöng VI ihop -stort för mig, sjunga den med min unga dotter, tätt nära varandra..starkt..min son,lillebror strååålade när vi sjöng..söt..pussunge

Sen disco -jo,ja uppe och dansade med,hi hi roligt, innan vi intog hytterna,duschade och la oss..sent nog..men tösen fortsatte uppe läääänge till..

Vaknade..ett liv utan dess like i hamnen,arbetade där,..upp,sonen duschade i hytten,mysigt tycker vi..och sen frukostbuffe` vi tre,såå smaskigt..alltid..älskar frukosten på båten..allting finns att njuta av...

Sen shopping,sonen och sambon badade på översta däcket i poolen och jag såg på..innan underhållning med Jacob, vi satt närmast,han började med Lars Winnerbäckslåtar,vi gillar de och det vet han,sen förut..roligt. Fint.
Blev en öl,och ett glas vin sen till lunch, vi åt på en fin restaurang allihopa,Josefin med.
Härligt. Lyx. Nöje. Avkoppling.
Närmade oss återigen huvudstaden..vackert väder.
Hemma efter en härlig,gla resa hämtade min älste son,28, oss med sin bil.Uppskattat.
Kramade om honom.

3 kommentarer:

  1. Kul! Jag förrut hade strumpbyxor men är nu för tjock för såna. Saknar dom! Klänningar oxå ... jag får vänta tills jag går ner i vikt igen...

    Silverpumps och mörka strumpbyxor, en intressant kombination! hehe Fin var du iallafall!

    KRAMAR!

    SvaraRadera
  2. Va snäll
    du är..tack H! Det var roligt att höra.
    Men du jag tror visst det finns strumpbyxor i stora storlekar!Zizzi har nog och hos er med..säkert!prova att fråga i butikerna!
    Klänning finns det vet jag.
    Du är fin som du är! Kläder är roligt tycker jag.
    Har många nya oufits nu,så kul.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack, det är så kul att shoppa för nya kläder, jag brukar mest titta på blus eller tröjor för att ha med jeans.

    Jag har så tjocka lår så det blir alltid svettigt där om jag har klänningar... känns lite obehagligt (brukar har shorts under haha)...

    Kram och ha en bra kväll!

    SvaraRadera