tisdag 18 maj 2010

Vilken glädje! Storvinst i helgen för sonen och laget,sol och beröm och positivt för sonen i skolan!






I helgen var det mulet,regn..skulle det bli någon match ?
Jo,molnen skingrades,solen kom och - strålade ! Vi samlades,åkte till bortamatch för Gustafs P division 6.
De var duktiga. 1-0,2-0,3-0,ja 5-0 innan det blev mål för andra laget.
Revansch tog sonens lag.. några mål till,och vi föräldrar hejade vilt på våra pojkar -
som VANN med hela 8-2 !
Wiiee!
Hem,handlade,lagade taco´s och åt med mina 2 hemmavarande söner,9 ½ och 20 ½.
Solsken,så städade rent, altanen och utemöblerna,skönt ha det klart.

Mys framför tv´n,och så överraskade min älsta son,28,oss med besök. Blir så gla!
Han fick taco´s,vi åt snacks,pratade, tog en öl och såg på en film,mysigt.
Lillebror gla förstås när storebror var hos oss sent.(Hans sambo arbetade).

Var till MIN farmor nästa dag,kaffe och trevligt tillsammans! Hade min älsta och minsta son med,mina barnbarn, sambor,mamma och pappa och min bror.
Farmor blir så gla när vi kommer ! Hon lever upp,längtar efter allihop,nu fick hon rå om mina barnbarn,mina minsta och älsta söner,ha barnbarnsbarnbarnen i knäet,prata,krama och känna närhet med många i sin familj.
Bus,livligt,skratt,pratstunder,närheten..behöver hon. Behöver allihopa.

Efter var vi till min *älskade,saknade son* med minste sonen och barnbarnen..de fick glass före,och där tittade de om fiskarna kommit (i dammen),nehej,inte,sen pratade de med sin älskade bror/morbror,söta..och rör mig - spontant plockas gröna fräscha blad,som de lägger under små silveränglarna..berör mig..och när de pratar,berättar för Emil vad de gjort.. sån kärlek ! Är sann saknad,stark KÄRLEK.
Att vara där,hand i hand med sin lilla dotterdotter och med sin lille son och lille dotterson i samma kärlek,saknad,frågor..är starkt..smärtsamt..men fint,vi är ju EN FAMILJ,allihop,vart vi än är..för alltid.
Viktigt. Det vet ju även de små.

Igår var vi på utv samtal med sonen,i trean.
Bara ROLIGT!! Han ligger BRA till,kan det mesta,och lite till,ligger över medel,duktig,framåt,läraktig,bråkar inte,är populär bland klasskamrater och kompisar och fröken hade just ingenting att säga mer än POSITIVT. Stolt som en tupp! (Eller höna).
Han låg BRA på nationella prov de börjat med redan nu,fröken tyckte de var för små för att ställas krav på att klara dessa de har nu faktiskt.."de ÄR ju bara 9-10 år!" och lite väl höga krav i proven tyckte hon (nytt, inte såna i tredje klass förr),och sonen låg på topp i nästan allihopa,över medel, och - maxpäng på några!
Stolt,jag växte en meter minst!Så härligt att få höra,och allt positivt från en storleende lärare som verkar nöjd med det mesta i fråga om skolan och vår son.
Jätteroligt!
Än en gång upprepade hon glatt hur imponerade de är av hans läsutveckling när DEN satt fart för några år sedan,och hur fort framåt det har gått efter,DET är visst inte helt vanligt!Samt mer framgång i utvecklingen, olika saker.
Sen sa hon "vi ska ju få ha Theodor sen"..javisst,va roligt,kom på det. Olivers systerson. Min dotterson. Ska ha samma fröknar som min son nu har,vilket är stort.
Mina älsta fyra barn har inte haft fröknarna sonen har,men andra fröknar på skolan hade de.
Vi tillät oss en varsin glass/choklad sen,tycker sonen var värd det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar