fredag 20 november 2009

Igår utvecklingssamtal i skolan och MYSDAG idag hela dagen!


Ja igår var det utvecklingssamtal i skolan,vi,sonen,9,och fröken - spännande,lite nyfikna hur sonen ligger i alla ämnen.

Stolta -han kan allt de ska kunna enligt läroplanen och ligger över de flesta andra barn i läsning..han låg på 7 - 7 ( någon läs metod de har) sa fröken.. de flesta ligger på 4,5 och en del 6..vilket är normalt..-ROLIGT att höra!

Han är snabbtänkt i matte och de har börjat lite med engelska,vilket vi ska träna lite på,enkla frågor och så..och läsa mer tjocka böcker.

Han är omtyckt och har många kompisar,i skolan, och mer hemma- de kommer hit,och han åker till dem.

Enorm utveckling på vår son, - sa fröken i vissa ämnen.


I går tog min dotterdotter,fyra,sprutan mot svininfluensa..hon var duktig och kände inte det ens..lilla tufflan..kramade henne sen.


Idag myysig morgon - njutning,musik,tid här,kaffe och rolig tv.


Hämtade sonen och dottersonen i skolan - roligt!

Sen hämtade vi min dotterdotter på dagis- log och sprang mot mig när jag kom. Värmer.


Min mamma och pappa - mormor och morfar/gammelmormor/gammelmorfar hälsade på idag..- trevligt.

Sonen har haft två kompisar här,en klasskompis och en graannpojken - lekt hela dagen..och syskonbarnen har varit med.


Vi festade - beställde pizza (barnen) och kebab m stark sås och jalapenos - starkt..såå gott!


Sen kaffe och tv med lite popcorn och vin/öl..och

de ska sova över -

mysigt!

1 kommentar:

  1. Underbart!!!

    Hur mår din mage då med allt starkt? Dricker du aloe vera fortfarande?

    Ha en underbar helg!

    kram!

    SvaraRadera