fredag 6 november 2009

..två SKÖNA dagar och första snön

Ja en häärlig dag hade vi igår.. på morgon - allt var härligt,roligt..och efter kaffe och en titt här.. tog vi en skön promenad -uppfriskande - verkligen..

Första snön föll idag! Alltid en särskild känsla..man blir lite som när man var liten..
Sonen var såå GLAD! Jag blev glad för HANS skull,han har längtat efter snön.

Flingor små singlade ner,vitt inte mkt..men,snöade -roligt nog !!

Kaffe igen,senare åt vi sonen och jag,köttfärslimpa,potatis,sås..och småpratade..sen spelade han på datorn.. jag satt bredvid och läste..härligt LÄSA.. i fåtöljen..

Sen kom hans vänner hit och de lekte lite inne,men snart var de UTE och hade roligt i den snö som kom..-vet hur roligt det ÄR när man är liten..

Efter det ..läsläxan och tv,och jag gräddade pannkakor- vi njöt dem med äppelmos..mums.

Läste Bamse för min snutteplutt,pussade och kramade honom..älskar honom, -dem..varmt. Starkt.

Idag frukost till sonen och mysig morgon - härligt (!) och kaffe som frukost,sen igen med -
för dagen -6 novemberbakelse -smakade bra.

Sambon arbetar.
Idag fick sonen åka hem till en klasskompis och leka-spännande!

Under tiden fick JAG besök - av min stiliga son,20..blev glad !!.. krama honom fleera gånger och pratade. Han kom från arbetet, ska åka till Tyskland genom Danmark ..minst ett dygn tar det..Dalarna-Skåne..bara DET långt,sen 20 mil genom Danmark,färjor flera gånger och Tyskland,sen samma väg tillbaka..huuaa..gav honom våtservetter,kramar,pengar till äta och förmaningar -"älskar dig!-var försiktig!"..

Sa hej till min stora älskling och sen åkte han och
minste sonen kom hem,hade haft så roligt..och hit kom syskonbarnen och min tös med ..
åt taco´s tillsammans och småpratade jag,49,min son,9,min dotterson,6,min dotterdotter,4..mysigt..min dotter,23 tog sig sen.
Ska mysa framför tv´n med sonen..FREDAG !



2 kommentarer:

  1. Va mysigt! Jag kommer inte in på MSN idag, dom strular. Får se imorron!

    Snö! Vill ha det! Iaf haglade det igår.... :-)

    Nu ska jag titta med Alex på SpongeBob filmen "Truth or Square" på Nickelodeon!

    Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Mysigt ni hade det!!
    Men den dära snön kan ni behålla där uppe!!
    Jag vill inte ha den här!
    KRAM

    SvaraRadera