lördag 10 oktober 2009

En vecka som varit mysig..



Emil fyller 21 år,hemma hos sig och sin sambo ..fikar med sina bröder och sambo till sin bror! Jan 2005.


Dotterson,son,dotterdotter 2009.





Har gått upp med sonen 06.50 varje dag,gett frukost,sett till att han går i tid (han går faktiskt tidigt självmant) och sen egentid på förmiddagarna med te eller kaffe,läsning och musik,varit inne på nätet..läst,skrivit..i andras bloggar,kändisblogg med.. det var en som ett inlägg från mig just av alla syndes i en film hon lade ut..lite förvånad blev jag..men roligt!






Har ätit gott,kycklingfile´,ris,sås två dagar samt köttbullar,varm korv och annat. Med barn och barnbarn och sambo.






En dag -egentid,mys,klippte mig och färgade håret hos frissan - sköönt,och sen hämtade vi söta barnbarnen på fritids/dagis,så söta och lyckliga när jag kommer! Pannkaka blev det sen hemma,var ju torsdag med. DET var en så härlig,skön dag man behöver,och har,ofta,skulle inte orka om inte det var så.






Igår lekte sonen med kompisarna ute heela dagen efter skolan,de har sån underbar påhittighet och leker just nu cykelaffär,sonen har skrivit lappar på garagedörren och soptunnan med "CYKEL MAX - ÖPPET" och så tider,och de tvättar cyklar,leker,har fikaraster och stänger i tid..har roligt verkar det verkligen!



Igår hade de tvättat och fått 20 kr från grannpojkens föräldrar,och lite från mig,sen hade de fest - såg en film och åt chips och ostbågar och drack läsk de köpt för "lönen" den dagen..de tyckte det var så roligt!






Nu lördag.. frukost..kokkaffe,frallor,fil m m



sen har sambon (efter undran från mig) satt på vinterdäcken och jag har -



stått vid spisen..bakat en sockerkaka,en chokladtårtsbotten till min födelsedag,ska fylla den med aprikoskräm,samt bananer och grädde,och ha blank chokladglasyr på med silverkulor. Passar mig !!



Satt in köttfärslimpa,potatisen kokar,ska laga en sås och grönsaker. Mums. Hungrig nu..






Sen ska vi åka till min saknade,äälskade son,som för övrigt - kom till mig,vi TRÄFFADES i drömmen men det ÄR ingen vanlig "dröm",nej vi SES..och han var underbar,tittade in i hans varma ögon,var nära,kraamades,pratade..jag hade alldeles innan sagt hos honom att jag saknar honom såå och vill gäärna ha ett tecken eller något annat..och DEN morgonen,i början av veckan,vaknade jag lycklig,varm,leende..såg träffen inom mig klar hela dagen..ja nu med..han sa något,som jag tycker var kul för honom-..men det är hemligt...han LEVDE ju,-såg ju,hörde,var där,så levande,som vanligt,men jag visste samtidigt att han var "borta"..konstigt.



kontakt var det,älskar honom såå,som jag alltid gjort,och som jag alltid älskar mina barn..









1 kommentar: