lördag 3 oktober 2009

My´s prinsesskalas igår,bullbak och i isande blåst till min saknade son..

Igår kokade jag varm choklad och bredde ostsmörgåsar till oss,sonen och jag till frukost,innan jag gjorde matsäck och lade ner extra kläder -Vandringsdag i skolan -ute och går hela dagen.
Sonen gick även till skolan.
Kikade igenom datorn,drack te och klädde sen mig snyggt-innan vi när sambon kom hem var till min dotter och firade min DOTTERDOTTER,My,som fyllde 4 år !
Hon öppnade paket för fullt när vi kom,mina föräldrar,min farmor och mina stora söner bl a var där.
I en söt ny rosa/guld färgad PRINSESSKLÄNNING..med krona i guld på huvudet. Såå söt!
Kramades,gratulerade och sen lekte barnen som bara den med nya kaffeservisen i porslin vi gav -kokade ivrigt kaffe,serverade gjorde både My,Oliver och Theodor - och jag fikade,och fikade..och fiiikade..hi hi..på lek..roligt var det och sen fikade jag igen (!) - på riktigt,rosa smaskig tårta,kaffe,och annat.

Vi gav en särskilt kul sak med..min dotter´s ROSA NALLE som hon hade när HON var liten - dammade av den,tvättade och blåste och kammade den..och överraskade nu HENNES dotter med att få den söta nallen och räddade den från soptunnan..hade inte hjärta att ha iväg den..bra känns de nu.

Idag efter en mysig frukost- med sonen gratuleradi tidningen från oss - bakade jag kanelbullar och vaniljbullar. Doftade ljuvligt i köket. Provsmakade en..mm..gott!
Sonen var ute och lekte i KOJAN nästan hela tiden med sina kompisar,kom hem och åt,lagade köttfärslimpa med potatis,sås,grönsaker och ´vinbärsgele´till..mums..

Sen åkte vi till min saknade son..med ett ljus med hjärtan och hälsningar på..och i iskall blåst,regn och första riktiga kylan berättade jag för honom om lilla My´s födelsedag igår och om hans lillebrors födelsedag som är i morgon..
stog läänge,kallt..brr..såg min mamma och pappa kom de med..med ljus..och vi var där tillsammans..
Märkligt känns det..ledsen..mkt tankar..VARFÖR ?????? Undrar jag..men det får jag inget svar på..så ledsen..*älskar*

Nu ska vi ha myskväll med chips,tända ljus..vin eller öl och godis..

1 kommentar:

  1. Åhhh så fint att ni sätter ljus till Emil...det behövs i detta mörka höstrusk...
    Har tyvärr inget svar på VARFÖR...MEN skickar värmande kramar i massor till dig!

    Låter som ett kul födelsedagskalas...med mycket fika hihi

    KRAMAR
    http://blogg.familjen-ahlgren.se

    SvaraRadera