onsdag 28 oktober 2009

Höstlov ! Dag 2 och 3..skön dag och långpromenad i högklackade stövlar..*L*

Ja två dagar med tid för sonen,frukost och bara vara..som tur e har han kompis som visst är hemma på höstlovet,knackar på på morgnarna så man tror det är en stor kraftig karl..men det är hans lilla tjejkompis med nätt röst-HUR åstadkommen HON,liten,nätt,så kraftiga knackningar ? He he vi ler och tror det är någon stor karl varje gång..

KAFFET smakar bra när man väntat på det ett tag.. vi tar det när sambon vaknar..så gott då.

Har kikat på våra tokiga favoriter -på tv och skrattar varje g åt det ..ha ha.

Maten god och räckt i två dagar,två rätter..-mindre stök i vårt kök *L* he he..igår följde vår minste med syster hem och lekte med syskonbarnen,vi hade lite att göra -
innan vi hämtade vår älskling..

Igår gick jag, en bit,var mörkt,sen åkte jag resten,i vår bil. Halvlat..he he orkade inte gå hela vägen i mörkret,och med stövletter..
fick låna min flickas dator så jag kunde kommentera lite i bloggar - det fungerar inte hemma nu,vet inte vad det är..

Idag beställde sambon BIOBILJETTER till oss - till "UPP" -
kul,sen lite förmaningar och övertalning och vi fick sonen att följa med UT på en skön HÖSTPROMENAD !
Härligt! Löven gula på träden,och mer låg på marken..så vackert ute..vi njöt..glada att vi fick sonen med.."-tråkigt" sa han före.."-neej då,såå rooligt!" säger jag entusiastiskt ..hi hi..

Hade stövlar på mig,högklackade..inte de bästa långpromenadskor,hm..men..har inget annat,jo sandaler men de är sommarskor..-som jag lät sambon för säkerhets skull ta med-i en plastkasse..han muttrar varje gång jag ska ha skor,kläder,extra med mig..hi hi..-IFALL ATT..
nu gick jag uppför lååååånga baaaaaaacken hela promenaden i mina klackar..
vill man vara fin får man hur var det nu....hm..ha ha
och ja det GICK -
ha ha - passande va...ganska ok,tills vi nästan var hemma,ja- vi kila in i ICA på väg hem min son och jag,köpte varsin tidning,en Tom & Jerry med skelettsugrör ville sonen ha,och en amelia blev det -och en rulle choklaaaaaaaaaaad....
sen protestera fötterna litet..aj -
men lite skön massage av K där sen -underbart..
och maten smakade gott efter.
Har duschat sonen,tvättat håret på honom och klippt naglarna..borstat tänderna och läst saga..
nu ska jag lägga mig hos honom och läsa..
mm..
sambon,han arbetar natt..

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!

    Lät mysigt att gå en promenad under höstens högtid :) Det är så vackert ute!

    Hoppas ni sover gott nu och vi hörs imorron på msn kanske?

    Kramar<333

    SvaraRadera
  2. Härligt ni haft det =) Men aj aj aj att gå runt mora by i högklackat =/ hehe..syns sen i kväll då, ni hämtar ju barnen på fritids och dagis i dag. Kramar.

    SvaraRadera