söndag 11 oktober 2009

Vilken HÄRLIG födelsedag!

Somnade efter 02.35..kunde inte sova..och vaknade tidigt..låtsades sova..hörde de pysslade i köket,sen sjöng de "Ja må hon leva,ja må hon leeeva!" och kom med kaffe på sängen.
Lycka! Smakade såå gott! Juice i vinglas,fil,kaffe,ostsmörgåsar och väärldens gulligaste GRATTISKORT som minste älskling skrivit -"Grattis världens Bästa Mamma! Vi älskar dig! Från Oliver,Sebastian,Josefin,Tobias och Änglason/bror Emil".
DET värmde mitt mammahjärta mest! Liller sötnosens egenhändigt skriva grattiskort,samt kaffet.
Sen tvättade jag håret och gjorde tårtan jag bakat själv klar,lagade sen hemgjorda köttbullar,jag,Kjell.

Vi åt senare med vår son. Såå gott med potatis,hemgjord sås och gele´.Mm.
Klädde mig snyggt,sminkade mig och sen kom -
min äääääääääääääääälskade FAMILJ!!!!
Dotter och barnbarnen,minsta och näst minsta söner,kraamades,gratulerades,sen kom min bror,snäll och skämtade förstås,vad vore det UTAN hans häärliga humor ?
Min farmor,95,var pigg och med för fullt,hade humor,och mamma och pappa,mina snälla föräldrar. Sen kom älste underbara sonen,27 ½ och senare även hans sambo och alla uppvaktade mig. Älskar allihopa.

Vi bjöd på hembakt fikabröd,tårta hembakt och köpt till kaffet,gemytlig stämning runt borden var det och skratt och glada miner minsann, Som det ska!

Öppnade paket,lite -"va,JAG? Varför?" men spännande och jag fick choklad,trisslotter,pengar,presentkort på tatuering och skivbutik,samt zonterapi -tofflor med punkter i..bl a.
Men framförallt fick jag UPPLEVA en HÄRLIGT SKÖN dag - MIN dag - i krets av min älskade FAMILJ i värme,kärlek,glädje,gemenskap
över alal
generationer
DET är det som betyder så mkt..älskar er allihopa,EMIL med - alltid med oss.

2 kommentarer:

  1. Härlig födelsedag vännen!!!!Så underbar familjesammanhållning ni har!!!Kramar i massor/Malin

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar födelsedag!!!
    Det är detta man kallar KÄRLEK!!!
    en härlig familj!!
    KRAMAR
    http://blogg.familjen-ahlgren.se

    SvaraRadera