måndag 26 oktober 2009

HÖSTLOV ! Dag 1. På stan med svärmor,till Emil..middag tillsammans

Ja, det är HÖSTLOV !
I morse vaknade jag först,före sex,klockan sex..h e he men somnade om lite,försökte väcka sambon,men svårväckt..Zzzzzzz..
Sonen,barnbarnen vaknade,så upp,och min dotter fick skjuts av morfar till stan i något arbetsprat..tvättade o klädde oss,sambon satte på KAFFE - njöt frukost med sonen och barnbarnen. Sen LEKTE de - lov ju !
Svärmor kom,vi åkte med henne till stan och handlade,och inköp av en ny adventsstjärna blev det för oss med,en ny som står på fot.
Och - svärmor betalade en ny timer - så vi slipper bränd mat mer..hupps....*se tidigare blogg*..*hm..*
Korv med bröd blev det istället för skollunch för en NÖJD son.

Åkte till min saknade son EMIL.. höstvackert ute..vet att han älskade hösten,som jag gör..så vi satte många gula,stora,vackra löv hos honom,vackert..höstfärger,lyste upp..som ljuset med röda hjärtan och namnet -målat på..tankarna var många..- VARFÖR ? var en av dem..(gråter)
*lessen*..

Hem,tysta..
Kaffe och min hembakta vaniljkaka bjöd vi på,hemma..och pratade..

Sonen imponerade farmor igen med sin klokhet,vad han KAN! Han lär oss faktiskt sådant vi inte kan. Siffror,länder,städer,befolkning,ytor..han kan det som en bok..otroligt..STOLTA är vi !

Sen visade jag son Sebastians fallskärmshopp på datorn - hon sa det var modigt,och kul men vågat..
Lagade lasagne sen och åt med son,dotter,sambo,barnbarn.

Nu väntar kaffe
och sen ska vi vara själva sonen och jag..sambon,han ska arbeta.

6 kommentarer:

  1. Härligt för barna med höstlov!!Mina barn har lov denna vecka dom med.Roligt att åka och shoppa,förstår att sonen din blev glad över korv med bröd istället för skollunch.Kan nästan se bilden i huvudet på hur fint det blev på Emils grav med höstlöv.Många frågor...som man aldrig får svar på...förstår att tårarna rinner.Styrkekram!!!/Malin

    SvaraRadera
  2. Tack Malin..
    Ja lov är skönt för barnen så de får ta igen sig innan resten av höstterminen..sova,leka..inga läxor..

    Jag sa igår att om jag hade haft kameran med så skulle jag tagit foto..hur löven lyste upp..
    *lessen*..
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen,

    Vad roligt att du skriver i din blogg.
    Kul med höstlov, det har inte USA-barn.
    Fast dom har ju ledig under Tacksägelsedagen i november. Och under Juletid. :)
    Jag måste till min mammas grav, det har gått några veckor. Jag tror nu under höst o vinter får man inte lägga någon blommor, men iallafall ska jag ta med en värmeljus o tända det under tiden vi är där.
    Under December/Januari har pappa en fin krans vid hennes grav. Det är iaf tillåtit.

    Kramar!!!

    SvaraRadera
  4. Heather
    Ja,de har höstlov här veckan före eller efter allhelgona..halloween..alltid..men inte när vi gick i skolan,då hade vi inte det,infördes sen.
    Ja de har JULLOV här med,alltid,från strax före jul ,18-22 slutar de,olika,och till 7 jan
    eller så..2 ½ vecka..

    Min pappa har en krans hos min älskade son med över höst och vinter,samt lykta som min exmake sätter upp..jag sätter ljus,måånga ljus,dekorerar dem vackert,samt kort och en vacker ros ibland till nyår och så med glitter på..

    SvaraRadera
  5. Fint du skriver, å vi saknar Emil så, och mkt frågar man sig varför och svaren lär aldrig bli funna =(
    Men han finns alltid med oss tror jag, genom allt gått och ont. <3
    Många kramar!

    SvaraRadera