lördag 31 oktober 2009

HÖSTLOV - Dag 4 och 5..oro,trötthet,glädje m barnbarnen och sonen samt saknad,sorg,bio och pizza..

Torsdag -såå trött,helt färdig kändes jag..vet inte ens varför..ja en sak upptäcktes som verkligen oroade..men vill inte skriva det..tänker på det..farligt ? Kan det vara..men få någon hjälp ? Nej det får man sällan..

Hämtade glada söta barnbarn på fritids/dagis kl fem,de var själva kvar..sötnosarna,6 och 4..vår son,9,var med och hämtade,roligt,personalen känner ju honom på fritids (han går på skolan) och frågade hur det är att ha lov..kul,han svarade och sa"men jag går inte på fritids"-nej han går inte där då jag är hemma ..sött.. hämtade lilltösen och hem och åt hemgjorda köttbullar (alltid omtyckt)och pasta..lek,tv..

Sambon arbetade sen,tösen försenad,mkt övertidsarbete,inte lätt för henne,och sonen följde med dem hem,skulle få sova där..gulliga,men sent..21.45 innan de åkte..men de har lov!
Somnade fort där,sa han sen..de var trötta..

I fredags åkte vi till sonens farfar,satte ljus..gulligt av honom att vara med..han läste namn,årtal..sa "-Hej farfar!" och var söt..hans farfar hann inte träffa honom,så svårt,han hade ÄLSKAT honom,det vet vi! Han hade varit SÅ STOLT över honom,kloka lilla sonen som har lätt för matematik som han hade..bl a..och som kan så mkt mer nu,som en liten uppslagsbok - vi är stolt,och är så tacksamma att vi fått vår son,i sista stund..han är ett UNDER för oss,UNDERVERK som kom som mitt guldägg..*Älskar*- tacksam..Tack för att vi fick vår guldklimp!

Vi åkte hem,lyssnade på M.Jackson,sonens skiva i bilen,åt lite och sen -åkte vi så äntligen- på BIO,såg "UPP"..så roligt!
Mysigt med bio,vi.. godis..såg reklam för M J film vi verkligen sugna på se så fort som vi kan.
Vi kan inte vänta känns det att få se den....men måste..
Förbi min bror i sin butik,pratade,såg musikvideos,och morfar kom med,min pappa.

Pizza hemma sen,från vår lokala pizzeria,mums!
Godis,juice,ingen alkohol,inte sugen på det alls..vilket inte är fel..någon fredag..

2 kommentarer:

  1. *kramis*

    Jag är inte så sugen att se någon MJ film men det vet du, jag slutade vara en fan av hans i slutet av 80-talet, början av 90-talet.

    Magnus o jag ska kanske gå på bio i framtiden, för att kolla på "SAW 6". Skräkis. Vi har sett alla första 5...har dom på dvd.

    Ska ut ikväll med Alex runt Pappas hus och sen ska vi runt min Fasters hus också. Ska bli kul. Vädret är inte så lovande... blåser fruktensvärt mkt ute... kallt.

    Kram från oss i NY,
    Heddan

    SvaraRadera
  2. Låter som mysdagar hos er!
    kul med barn och barnbarn i nästan samma ålder!
    kramar
    BIG-MAMA

    SvaraRadera