onsdag 14 oktober 2009

Härlig höstdag med shopping..och saknad..


Idag vaknade vi,sonen till skolan och vi myste med tidningen - bl a -i sängen..ja radio med ha ha och när sambon hade duschat var det min tur och samtidigt satte han på KAFFE..härligt härligt.. klart när jag kom..pratade som vi gör och sen åkte vi och hämtade dotter och dotterdotter för inköp av lite smått och gott till småkillarna våra..(min son och min dotterson). Roligt! Hittade de kläder,ryggsäck m m vi var ute efter,provade stövlar..sen till nästa affär..lilla My med oss och verkade trivas..


.. sen tänkte jag vi kan åka till min älskade,saknade son - tända ljuset vi satte i förrgår och ge honom kärlek- var ju nära....så vi åkte dit,förmiddag..

en fin höstdag..såg, och gick i, gula löv som täckte marken samt virvlade omkring oss..vackert....min söta dotterdotter,dotter,sambon och jag .. utanför kyrkogården ..träd,några skogs p-platser där..lummigt..Vi tog upp de finaste löven och lade dem vackert ovanpå mossan och ljungen vid min älskade son´s sten..älskar hösten,färgerna,löven...-lilla My tog upp ETT löv-, sen satte hon det där med,och när vi gick,sa hon,medans hon höll sin lilla hand i min,"-HEJ DÅ EMIL!" ..det var fint .. ville förstås till fiskarna med,och det gjorde vi..men de var inte kvar..jag sa det är nog för kallt nu, de är i något akvarium tror jag över vintern..och sen fick hon sätta ner foten (med gummistövlar) försiktigt och knäppa hål på isen som hade bildats med foten..sen likadant i vattnet i Minneslunden... försiktigt,lite -"sch",sa jag ..var is där,utom där det porlade-rörde sig..lilltösen så söt ..hon frågade mig även vad det står på stenen.. klart jag berättade ..


Sen in i bilen..töserna till sig,vi hem..kollade posten,min mamma ringde.. kaffe och smaskiga smörgåsar i vardagsrummet till roligt favoritskoj program..skrattade..njöt av kaffet..

Sambon åkte,lilla sonen hem,mellis,pratade..sen ringde syster och han cyklade dit..några timmar..


Tid..för mig själv..hm..rastlös..läste lite,kikade på nätet litet..

tänkte på min saknade son,tittade på närmaste foto på honom,taget sommaren 2006,han ser in i ögonen..sa hur mkt vi SAKNAR honom..tårarna rann..

så ledsen..

lät tårarna rinna ..var ju själv..

4 kommentarer:

  1. Ja det måste nog kännas skönt att låta tårarna rinna någon gång ibland speciellt om man är själv!
    Låter som om dagen varit toppen!
    Fin bild!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Skönt att släppa ut sorgen!!!Att bara låta tårarna rinna.Så gulligt av My att säga hej då Emil.Kram/Malin

    SvaraRadera