lördag 17 oktober 2009

Med i skolan,hemmamys med sonen -skön lördag

Fredag - åt fil,klädde oss,hämtade barnbarnen och skjutsade till skolan/dagis..så roligt!!
Hem,läste tidning och sen var jag till skolan - med sonen några timmar,ROLIGT! Jag kom efter idrotten och var med på lektionerna..kul lyssna,se,vara MED..sen var det rast,alltid 09.10-09.30..UT,regnade idag,blåste,riktigt HÖSTVÄDER men mysigt med sånt..min SON,9 spelade fotboll med barn och jag tittade på med paraply..så kom min DOTTERSON,6,och var såå gla se mormor där,gos,kramar,undran när jag skulle vara med honom..söt..
sen lekte han med en kompis..njöt..i regnet..där stog jag,bland skolbarnen på den skola där ALLIHOPA mina barn har gått och nu -
minste sonen och dottersonen som går där..vilken känsla! Underbart!!
Lektioner igen..roligt vara med och lyssna..sen kom sambon,hämtade mig,hem och njöt kaffe och pratade.
Såg tv,roligt,sen åkte sambon till arbetet och min dotter kom med barnen.
Vi fick tid innan de åkte till sin pappa. Lagade mat,åt med god aptit,hungriga..

SEN hade vi en MYSIG "mor och son-dag" bara vi två..min son och jag..heela dagen..lekte,pratade,var tillsammans och fikade,såg på tv och myste. Mkt kramar.Härligt!!
Varm choklad,ostsmörgåsar..tv..

Idag mysig frukost vi tre och sen hemma hela dagen..dammsugit möbler,städat lite,och ätit kebab och pizza..mums..
storebror Sebastian kom hem och hämtade saker -
ska flytta med sin tjej och några till (för hyrans skull)..kul för dem.
Kramade honom hårt sen - för att jag älskar honom och för att han - kanske - ska göra DET i morgon..mamma orolig förstås..men gla för hans skull..

Kaffe smakade så gott sen,och spännande på tv´n och vin,chips,nonstop..mums.

1 kommentar:

  1. så mycket mys =)
    Kul att vara med i skolan och se vad de små gör!!
    HA en fin söndag
    KRAMAR
    http://blogg.familjen-ahlgren.se/

    SvaraRadera